رشد قیمت طلا در ساعات پایانی ۲۰۱۲

۱۱م دیماه ،

بینا- قیمت جهانی طلا روز دوشنبه افزایش یافت تا برای دوازدهمین سال متوالی در ساعت های پایانی سال ۲۰۱۲ رشد قیمت را ثبت کند، زیرا قانونگذاران در آمریکا هنوز به  توافقی در مورد بودجه این کشور نرسیده اند و ادامه این روند می تواند به افزایش خودکار مالیاتها و کاهش هزینه ها منجر شود.
به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ، حتی انتظار می رود با به توافق رسیدن کنگره آمریکا در مورد بودجه این کشور و جلوگیری از افزایش مالیاتها و کاهش مخارج، تقاضا برای دارایی های مطمئن بالا برود.
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت ۰۲:۲۱ بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت سنگاپور در بازار لندن پنج دهم درصد بالا رفت و به یک هزار و ۶۶۴ دلار و ۲۳ سنت در هر اونس رسید.
در بازار سنگاپور قیمت تحویل فوری طلا یک هزار و ۶۶۳ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس بود.
قیمت طلا ازابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴/۶ درصد افزایش پیدا کرده است، زیرا بانکهای مرکزی از اروپا تا آمریکا و چین متعهد به بکارگیری محرک های بیشتر برای تقویت رشد اقتصادی شدند.
ˈمارک پرونˈ رییس تحقیقات کالا درگروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند در ملبورن گفت: در کوتاه مدت، ابری تیره بر چشم انداز وجود دارد که در حقیقت بن بست مالی آمریکا عامل آن است.
وی افزود: وقتی که این مشکل برطرف شود، وضعیت بازار شفافتر می گردد و احتمال افزایش قیمت طلا از کاهش آن بیشتر است.
بلومبرگ در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اعلام کرد، میانگین پیش بینی ۴۹ اقتصاددان که از سوی این پایگاه خبری مورد پرسش قرار گرفتند این است که قیمت طلا در سال میلادی آینده به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس افزایش می یابد.
قیمت طلا از ماه سپتامبر ۲۰۱۲ (۱۱ شهریور) تا کنون ۶٫۲ درصد کاهش داشته و می رود تا در سه ماهه چهارم سال جاری بیشترین کاهش سه ماهه خود از سال ۲۰۰۴ تا کنون را تجربه کند.
شرکت بین المللی مورگان استنلی، ارایه کننده خدمات مالی، در تاریخ ششم دسامبر (۱۶ آذر) اعلام کرد، طلا از جمله کالاهایی است که قیمت آن در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سایر کالاها افزایش بیشتری را تجربه می کند.
گلدمن سچز نیز پیش بینی کرد با بهبود اقتصاد آمریکا، ممکن است قیمتها در سال ۲۰۲۴ بالا برود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.