رضایت طرفین مذاکرات از روند گفتگوها/ وضعیت منطقه به زودی متحول خواهد شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: میان طرفین مذاکره یک وضعیت رضایت حاصل شده و باید خوش‌بین باشیم که مشکلات حل می‌شوند و وضعیت منطقه نیز قطعا دچار تحول خواهد شد.

“حسین معین‌آبادی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه ۱+۵ گفت: آنچه که در ژنو رخ داد نشان‌دهنده این بود که ما یک برنامه از پیش تعیین‌شده داشتیم.

وی ادامه داد: “دکتر روحانی” پیش از این با ضرس قاطع سخن از حل مسئله هسته‌ای، ظرف سه ماه و همچنین وجود  یک استراتژی معین که هم رضایت طرف مقابل را جلب کرده و هم منافع ما را تأمین خواهد کرد، گفته بود و این یک فتح باب قوی از طرف ایران بود.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: به نظر می‌آید در این مذاکرات نگرانی‌های طرف مقابل در ارتباط با مطالبات جهانی درمورد قضیه هسته‌ای ایران، و حساسیت‌های آژانس و ۱+۵، از طرف ایران در نظر گرفته شده است.

معین‌آبادی افزود: از طرف دیگر‌ غربی‌ها نیز حق ما را در غنی‌سازی به رسمت شناخته و برای اولین بار یک بیانیه مشترک صادر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میان طرفین مذاکره یک وضعیت رضایت حاصل شده و باید خوش‌بین باشیم که مشکلات حل می‌شوند و وضعیت منطقه نیز قطعا دچار تحول خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.