رفع مشکلات مردم برای استفاده از دستگاههای کارت خوان

۰۸م آذر ،

مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی اعلام کرد: فروشگاهها می توانند در صورت عدم رفع مشکل خود به شماره ۲۹۹۵۴۸۵۵ موضوع را با مسولان بانک مرکزی در میان بگذارند.

ناصر حکیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : برنامه بانک مرکزی به حداقل رساندن مشکلات مردم در خصوص استفاده از دستگاههای کارت خوان است.

وی تصریح کرد: طرح شاپرک یکی از موارد مدیریت ترافیک واریز است که از سوی بانک مرکزی اجرا می شود که از چند ماه پیش به مرحله اجرا گذاشته شده است بر این اساس زمانی که سیستم های بانکی درگیر انجام تراکنش های مربوط به واریز و پرداخت می باشند کندی پرداخت وجه به حساب فروشگاهها از طرف بانکها است که اگر طرح شاپرک هم نبود کار واریز و پرداخت از طریق سامانه های واریز و پرداخت بانکها انجام می شد.

حکیمی تصریح کرد: دستگاههای کارت خوان بر اساس استانداردی طراحی شده اند که در صورت برداشت آنی به صورت دسته ای اقدام به واریز کنند اما اتفاقی که در این رابطه افتاده بود واریز فقط به صورت تکی انجام میشد نه به صورت دسته ای، بنابراین با ساماندهی طرح شاپرک از این پس تمامی واریزها به صورت دسته ای و به فاصله هر دو ساعت یک بار انجام می شود.

مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی با تاکید بر این نکته که انتقال کارت به کارت همچنان مانند قبل برقرار است ، گفت: فروشگاهها برای اطمینان از واریز وجه مربوطه به حسابشان از طریق بانکها می توانند از طریق سامانه های اجرا و شماره تماس هایی که در انتهای هر قبض قید شده، اقدام به پی گیری برای رفع مشکل خود کنند در غیر این صورت اگر مشکلشان رفع نشد می توانند با شماره پیامگیر ۲۹۹۵۴۸۵۵ مشکل را به بانک مرکزی اعلام کننند تا در اسرع وقت از سوی بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان در خصوص کاهش مشکلات دستگاههای عابر بانک گفت : در این مورد با توجه به افزایش حجم تراکنش ها در ماههای پایانی سال یک سلسله اقدامات باید انجام شود چرا که هر ۹ ماه یکبار حجم تراکنش ها دو برابر می شود به همین منظور یکی از موارد مدیریت ترافیک واریز در ماههای پایانی سال است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.