رقابت در لیگ فوتبال دسته یک به مراتب سخت تر از لیگ برتر است

فراز کمالوند، روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: برای ماندن در گردونه رقابت های لیگ برتر فقط کافی است تا یک سوم مسابقات را با برتری پشت سر گذاشت اما برای صعود به لیگ برتر نیاز به برتری در۸۰ تا ۹۰ درصد بازی ها در لیگ است.

وی بیان کرد: تیم هایی که از لیگ برتر سقوط می کنند شرایط سختی دارند و بیشتر بازیکنان این تیم ها تمایلی به ماندن در تیم را ندارند و مبلغ قراردادهای دو لیگ بسیار متفاوت است.

وی اضافه کرد: سعی خواهیم کرد تا با بستن تیمی منسجم و هماهنگ، تیم شهرداری را به لیگ برتر برگردانیم.

کمالوند، گفت: باشگاه شهرداری تبریز باشگاه نوپایی نیست و تجربیات خوبی دارد اما کاستی هایی نیز در این تیم هست که باید برطرف شود.

وی افزود: سیاست اصلی باشگاه باید بر استفاده از نفرات خوب و موثر بومی استوار باشد اما در کنار آن نیز باید از تجربیات بازیکنان مطرح هم برای موفقیت تیم استفاده کرد.

وی یادآور شد: از این پس برد و باخت در شهرداری برایم مهم خواهد بود و کاری به نتایج دیگر تیم ها ندارم اما همواره به عنوان یک هوادار در کنار تراکتورسازی خواهم ماند.

وی، از برپایی اردوی آمادگی تیم در خارج از کشور در اوایل مرداد ماه سالجاری خبر داد و گفت: به منظور ایجاد هماهنگی در بین بازیکنان و پس از بستن تیم، اردویی در ترکیه برپا خواهیم کرد و به تمرینات روزانه تیم ادامه خواهیم داد.

وی بیان کرد: هنوز لیستی به باشگاه نداده ام اما نام شش بازیکن تیم های امید و جوانان را که توانایی حضور در مسابقات لیگ یک را دارند به باشگاه داده ام تا کارهای لازم برای حضور این بازیکنان در تیم بزرگسالان صورت گیرد.

در این نشست معاون ورزشی شهردار تبریز نیز با اشاره به اینکه بودجه این باشگاه نسبت به فصل گذشته کاهش یافته است، گفت: .سال گذشته بودجه این باشگاه ۹۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۶۰ میلیارد ریال برای فوتبال اختصاص داده شد.

میرمعصوم سهرابی اظهار کرد: از بودجه ۶۰ میلیارد ریالی فوتبال نیز ۴۸ میلیارد ریال صرف تیم بزرگسالان و باقی مانده نیز در سایر زمینه ها هزینه شد.

وی افزود: برای فصل پیش رو نیز، نزدیک به ۶۵ میلیارد ریال بودجه برای حمایت از کلیه تیم های ورزشی این باشگاه به تصویب رسیده که باید ۳۵ میلیارد ریال آن از محل درآمدهای خود باشگاه تامین شود.

سهرابی، گفت: تا زمانی که باشگاه در سطح لیگ یک تیمداری می کرد مشکلی در تامین بودجه خود نداشت اما با حضور چند تیم در لیگ برتر از این باشگاه و بالا رفتن هزینه ها، تامین بودجه مورد نظر کمی سخت شد بنا براین شهرداری تامین قسمتی از هزینه ها را عهده دار شد.

معاون ورزشی شهردار تبریز در خصوص لیست فدراسیون فوتبال در مورد افرادی که همکاری باشگاه ها با آنها ممنوع اعلام شده، اظهار کرد: لیست ۱۰۱ نفره ای از سوی فدراسیون در اختیار هیات ها قرار گرفته که شامل مدیران برنامه و چند بازیکن می شود و نام هیچ مربی در این لیست وجود ندارد.

تیم فوتبال شهرداری تبریز برای حضور در رقابت های لیگ یک از بعد از ظهر امروز تمرینات خود را زیر نظر فراز کمالوند شروع می کند.

ورزشی **۷۲۳۳**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۳۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.