رقابت پیش فصل مس و سپاهان در دادگاه /دلایل کرمانی ها برای بی اعتباری رضایت نامه خلیل زاده

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – پس از امضای قرارداد جنجالی شجاع خلیل زاده با باشگاه سپاهان که سبب اعتراض مدیران مس کرمان به آن شد، قرار است امروز مراجع حقوقی فدراسیون فوتبال به این قرارداد و ادعاهای کرمانی ها رسیدگی کنند.

سعید قرایی:هرچند بسیار بعید به نظر می رسد که شجاع خلیل زاده حتی در صورت پیروزی کرمانی ها در این دادگاه و اثبات بی اعتباری رضایت نامه اش، به تیم مس برگردد ولی در صورت رخ دادن این اتفاق، ضمن اینکه اصفهانی ها مجبور می شوند رضایت قانونی باشگاه مس را برای انتقال خلیل زاده بگیرند، به احتمال بسیار آن ها را مجبور می کند که برای جلب رضایت کرمانی ها، علی احمدی بازیکن دفاعی تیم سپاهان را به صورت قرضی با خلیل زاده معاوضه کنند.از آنجا که باشگاه مس نتوانست در فصل نقل و انتقالات اقدامات جالب توجهی برای خط دفاع خود انجام دهد، پیروزی در این دادگاه که به نوعی آخرین فرصت باشگاه مس برای تقویت مناطق دفاعی این تیم محسوب می گردد، بسیار اهمیت دارد.
باشگاه مس همچنان بر مواضع خود مبنی بر بی اعتباربودن قرارداد خلیل زاده پافشاری دارد و ظاهرا با دستی قرار است در جلسه انضباطی فدراسیون فوتبال شرکت کند. در مرحله اول آن ها همچنان معتقدند که این قرارداد از نظر ثبتی فاقد وجاهت قانونی است چراکه مطابق آئین نامه نقل و انتقالات بازیکنان در زمان امضای قرارداد خلیل زاده، رضایت این بازیکن باید ۷۲ ساعت پس از امضا در هیات فوتبال کرمان ثبت می شد؛اتفاقی که هرگز نیفتاده است.این برگه نه در زمان ۷۲ ساعت که ظاهرا ۳۶۵ روز بعد در هیات فوتبال به ثبت رسیده است.جالب اینکه تنظیم کنندگان این رضایت از این مسئله آگاه نبودند که در صورت ثبت رضایت خلیل زاده در هیات فوتبال، او از همان زمان بازیکن آزاد محسوب می شد و در صورت این اتفاق همه بازی هایی که خلیل زاده برای مس در فصل قبل انجام داده بود می توانست از لحاظ قانونی ۳ بر ۰ به سود حریفان مس ثبت شود!
این که با وجود قرارداد دوساله رضایت خلیل زاده در همان زمان رضایت نامه او صادر می گردد هنوز نکته مجهولی است که تنظیم کننده گان قرارداد خلیل زاده در آن زمان باید در مورد سبب آن توضیح دهند. نکته دیگری که باشگاه مس نسبت به بی اعتباری رضایت خلیل زاده به آن اشاره می کند، امضای حسن واحدی قائم مقام باشگاه مس است.

ظاهرا در زمانی که گنجعلی خانی به سفر مکه رفته بود، هیات مدیره باشگاه مصوبه ای را مطرح می کند که طی آن در تاریخ زمانی مشخص که نزدیک به یک هفته بوده است، حسن واحدی حق امضا در باشگاه مس پیدا می کند. اما ظاهرا در رضایتی که در اختیار خلیل زاده قرار داده شده است، تاریخ این امضا مشخص نیست چراکه امضای حسن واحدی بدون تاریخ در این رضایت درج شده است و همین می تواند سببی بر عدم صلاحیت او بر امضای این رضایت باشد. حتی در صورت صحت تاریخ امضای واحدی، نکته دیگری وجود دارد که بازهم این رضایت را از شرایط قانونی خود خارج می کند و آن این نکته است که در مصوبه هیات مدیره وقت باشگاه مس که حق امضا به حسن واحدی می داد، تاکید شده بود که امضای واحدی و یکی از اعضای هیات مدیره برای قانونی بودن مدارک الزامی است یعنی حتی با وجود امضای واحدی در این زمان مشخص، یکی دیگر از اعضای هیات مدیره آن زمان باشگاه مس می بایست امضای خود را در کنار امضای حسن واحدی درج کند که در برگه رضایت خلیل زاده ظاهرا این اتفاق رخ نداده است و تنها امضای قائم مقام وقت باشگاه مس به چشم می خورد آن هم در صورتی که طبق مصوبه ای که حق امضا به واحدی می داد این امضا درصورتی قانونی بود که یکی دیگر از اعضای هیات مدیره در زیر آن امضا کرده بود. در آن زمان نصرالله گنجعلی خانی پس از بازگشت از مکه اکثر اوراقی را که واحدی امضا کرده بود را امضا کرد تا آن ها جنبه قانونی پیدا کنند اما رضایت خلیل زاده از آن برگه هایی بود که گنجعلی خانی با عدم امضای آن، خود را با واحدی و داوری در باشگاه مس بیشتر وارد چالش کرد.اتفاقی که پس از آن شهبازی هم زیر بارش نرفت و از امضای آن اجتناب کرد. با همه این موارد باشگاه سپاهان نیز که در یک دعوای حقوقی قاسم دهنوی بازیکن خود را به پرسپولیس باخت، اصلا دوست ندارد دومین باخت خارج از زمین پیش فصل خود را متحمل شود. با این حال کرمانی ها نیز که اصلا دوست ندارند حقوقشان پایمال شود منتظر نتیجه این دادگاه می باشند تا در نبرد پیش فصل برابر سپاهان در خارج از زمین یک پیروزی شیرین را تجربه کنند.

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.