رنگ دیوارها چگونه باشد!

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 رنگ دیوارها چگونه باشد!

یک رنگ اصلی را برای رنگ آمیزی کل خانه انتخاب کنید، سپس برای بخشهای مختلف منزل، از طیف های متفاوت آن رنگ استفاده کنید. شما می توانید از این رنگ اصلی، به عنوان رنگ غالب، در مهمترین قسمت خانه بهره ببرید.

در این فصل بسیاری از افراد به تکاپو می افتند تا در روزهای پایانی سال، رنگ و لعابی جدید به در و دیوار خانه شان ببخشند و به قول خودشان خانه را هم برای ورود به سال جدید و پذیرایی از مهمانان نوروزی نو نوار کنند .

اگر شما هم یکی از آن افراد می باشید و به دنبال تعویض و تجدید طرح و رنگ خانه تان می باشید، پیشنهاد می کنیم پیش از شروع کارتان، این یادداشت را بخوانید و از ایده های جالب آن در رنگ آمیزی منزل تان بهر ه مند شوید.

رعایت نکات به ظاهر ساده ذیل در رنگ آمیزی ، تاثیر شگرف و چشمگیری در زیبایی منزل شما خواهد داشت:

برای ایجاد یک فضای جالب توجه در منزل ، می توانید از تفاوت های موجود در نوع دیوارها و اندازه آنها نهایت استفاده را داشته باشید. متخصصان امر، پیشنهاد می کنند، سعی کنید حتی الامکان از رنگهای محو و خسته کننده بر روی تمام دیوارهای خانه استفاده نکنید،

زیرا این رنگ ها باعث می شود محیط خانه ضعیف و ناراحت کننده به نظر آید؛ همچنین، بهره گرفتن از رنگ های متوسط باعث ایجاد حالت یکنواختی و خستگی در منزل می شود.

از سوی دیگر، استفاده یکدست از رنگ های تیره و طیف های سنگین به خاطر ایجاد فضای افسرده و تاریک هرگز توصیه نمی شود. این در حالی است که شما می توانید با استفاده از ترکیب رنگ ها، دکوراسیونی نشاط آور و فضایی پویا در منزل تان خلق کنید.

اگر قصد ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر دارید، می توانید اتاق های مختلف منزل تان را با رنگ های متفاوتی رنگ بزنید.

بهتر است، برای ایجاد حس انتقال در بیننده – حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر- از رنگ های متمایل به خاکستری روشن در رنگ آمیزی فضای بین اتاق ها، همانند راهروها و پله ها استفاده کنید.

یک رنگ اصلی را برای رنگ آمیزی کل خانه انتخاب کنید، سپس برای بخش های مختلف منزل، از طیف های متفاوت آن رنگ استفاده کنید.

شما می توانید از این رنگ اصلی، به عنوان رنگ غالب، در مهمترین قسمت خانه بهره ببرید، این در حالی است که در بخش های دیگر خانه، که چندان مورد توجه نیستند، می توانید از زیر مجموعه طیف اصلی آن رنگ استفاده نمایید.

طراحان ساختمانی، در انتخاب طیف های تابع آن رنگ اصلی برای هر اتاق، به رنگ و طرح اثاثیه آن محل توجه می کنند. بهره گیری از این تکنیک باعث می شود در عین استفاده از طیف های مختلف یک رنگ، هماهنگی هایی را نیز در بین بخش های مختلف ایجاد کنید

برای ایجاد هماهنگی و کنتراست بیشتر، بین رنگ دیوارها و سقف، توصیه می کنیم از رنگ دیوارها به مقدار اندکی در رنگ مورد استفاده برای سقف استفاده کنید.

برای بزرگ تر و گسترده تر شدن فضا، رنگهای روشن بسیار مناسب هستند. رنگ های روشن خطای دید ایجاد می کنند و باعث می شوند محیط اتاق ها بازتر و روشن تر به نظر بیایند.

از سوی دیگر، رنگ های تیره پیچیده تر و گرم تر هستند؛ شما همچون طراحان زبردست می توانید از این خاصیت ویژه ی رنگ های تیره بهره گیرید و با استفاده از آن رنگ ها، فضای اتاق های منزل تان را صمیمانه تر و دنج تر نشان دهید.

برخی از افراد متمایلند اتاق هایی تاریک و با دیوارهای رنگ تیره داشته باشند، در این صورت توصیه می کنیم رنگ آستر و رنگ نهایی را دقیقاً یکسان انتخاب کنید.

با استفاده از رنگ های خنثی که هیچ تضادی با رنگ سقف، کف اتاق و دیوارهای اطراف ندارند، می توانید عیوب معماری فضای داخلی منزل را بپوشانید.

ارتفاع دیوارها را با رنگ های متفاوت تقسیم نکنید، بهتر است دیوارها را از کف اتاق تا سقف با یک رنگ یکسان رنگ آمیزی کنید. اگر طاق یا آرکی در فضای داخلی منزل موجود است، پیشنهاد می کنیم آنها را نیز با همان رنگ دیوارهای اطراف اتاق بپوشانید. در ضمن می توانید برای بلندتر به نظر رسیدن سقف، از رنگ های بسیار روشن استفاده کنید.

اگر می خواهید اتاق نشیمن خانه تان بیش از اندازه بزرگ به نظر آید و یا اگر سقف یکی از اتاق ها کمی بیش از حد معمول بلند است، و…

شاید نمی دانید چگونه می توانید این عیوب را رفع کنید !

اصلا نگران نباشید!

این ناهماهنگی ها با رعایت چند نکته ساده به راحتی قابل بر طرف شدن می باشند.

به ایده های جالب ما التفات و توجه کنید:

شما می توانید برای ایجاد زیبایی و نمایی شیک تر ، بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر رنگ سقف را روی دیوارها پایین بیاورید و یا این که رنگ سقف را تیره تر از رنگ دیوار انتخاب کنید تا اتاق دنج تر به نظر آید.

می توانید برای کوتاه تر و عریض تر به نظر امدن اتاق های باریک و دراز منزل، دیوارهای کوتاه تر را کمی تیره تر از دیوارهای بلندتر رنگ کنید.

منبع:تبیان

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر یکشنبه ۱۵ مرداد   مشاهده : ۳۴   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.