رهبر انقلاب آمریکا را زورگو خواند/ سفر رئیس جمهور مصر به ایران پس از ۳۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری “بی بی سی” در مطلبی به سخنرانی آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب در مراسم گشایش شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعدها در تهران پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: ایران هرگز در پی ساخت بمب هسته ای نیست و حق مشروع خود برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را رها نمی کند.

این رسانه انگلیسی نوشت: آیت الله علی خامنه ای در این سخنرانی در میان نمایندگان ۵۰ کشور آمریکا را زورگو خواند.

بی بی سی در ادامه به شرکت رئیس جمهوری این کشور در این نشست پرداخت و نوشت: این اولین سفر رئیس جمهوری مصر از سال ۱۹۷۹ به ایران است.

این رسانه انگلیسی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ساختار سازمان ملل پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: ساختار سازمان ملل غیرمنطقی، ناعادلانه و غیردموکراتیک است و جهان نباید از سوی شماری رژیم های دیکتاتوری کنترل شود.

جنبش عدم تعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۱۳۴۰ خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم)، قرار داشتند، تشکیل شد.

در ۱۹۶۱ اولین اجلاس سران عدم تعهد با حضور مارشال یوسیپ بروز تیتو رهبر یوگسلاوی، قوام نکرومه رهبر غنا، جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند و احمد سوکارنو رهبر استقلال اندونزی در کنفرانسی که در شهر بلگراد در کشور یوگسلاوی برگزار شد و این سازمان موجودیت خود را اعلام کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.