رهبر بوکوحرام حمله به منافع آمریکا، انگلیس و اسرائیل در سراسر جهان را خواستار شد

۱۱م آذر ،

afp-48.jpg

رهبر بوکوحرام در نواری ویدیوئی با اعلام همبستگی گروهش با تمامی نیروهای “جهادی” در سراسر دنیا، خواستار حملات نظامی علیه مواضع آمریکا، انگلیس، اسرائیل و نیجریه در اقصی نقاط جهان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ابوبکر شیکو، رهبر گروه بوکوحرام نیجریه با انتشار یافتن یک نوار ۴۰ دقیقه‌ای ویدیوئی هم‌پیمانی و همبستگی بوکوحرام را با دیگر “نیروهای جهادی که علیه مواضع استعمارگران در سراسر جهان می‌جنگند” اعلام کرد.

وی در این نوار که برای اولین بار با زبان عربی آن را منتشر کرد، گفت: نیجریه و دیگر صلیبی‌ها از جمله آمریکا و انگلیس و نیز یهودیان اسرائیل باید بدانند بوکوحرام با دیگر مجاهدین در سراسر جهان هم‌پیمان است و علیه آنها عملیات نظامی انجام می‌دهد.

وی انگلیس، اسرائیل، نیجریه و آمریکا را دشمن خواند و از طرفداران خود خواست تا در سراسر جهان به منافع آنها حمله کنند.

شیکاو در ابتدای سخنان خود لیستی از اشخاصی که در درگیری با نیروهای آمریکایی و دیگر هم‌پیمانانش کشته شدند‌ را قرائت کرد که در ابتدای آنها اسم اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده آمده بود.

این برای اولین بار است که رهبر بوکوحرام به زبان عربی اقدام به سخنرانی ویدیوئی می‌کند و در نوارهایی که پیشتر در اینترنت منتشر کرده بود با زبان “هوسا” که یک زبان محلی در نیجریه است سخن می‌گفت و بیشتر به مسائل داخلی می‌پرداخت اما این بار در این نوار ۴۰ دقیقه موضوعات بین‌المللی را مورد اهتمام قرار داده بود.

دولت نیجریه و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی گروه بوکوحرام را یک گروه تروریستی می‌دانند و آن را مسئول کشته شدن ۱۴۰۰ تن در شمال نیجریه از سال ۲۰۰۹ تاکنون معرفی می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.