روح الامینی: برای برگزاری دادگاه کهریزک روزشماری می کنیم

عبدالحسین روح الامینی شب گذشته در حاشیه مراسم سومین سالگرد قربانیان حادثه کهریزک در مسجد نور برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزشماری می کنیم تا زمان رسیدگی به پرونده این قربانیان آغاز شود درخصوص پیگیری های صورت گرفته در پرونده کهریزک، گفت: در هفته قوه قضائیه که در مشهد برگزار شد بنده گلایه هر سه خانواده را درباره این پرونده به خدمت مسئولان بلندپایه قوه قضائیه اعلام کردم. مسئولان بلند پایه قوه قضائیه بشارت دادند که این پرونده را رسیدگی می کنند و ما امیدواریم که هر چه زودتر دادگاه برگزار شود.

وی در پاسخ به این سئوال که اظهارات محسنی اژه ای دادستان کل کشور مبنی بر قرار داشتن پرونده مرتضوی در وضعیت ابهام را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در این مورد باید از خود وی سئوال کنید. بنده اظهارنظر نمی کنم.

مراسم سومین سالگرد درگذشت سه تن از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک؛ محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر؛ پنجشنبه شب در مسجد نور تهران برگزار شد.

گفتنی است در جریان فتنه ۸۸ امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی پس از بازداشت به زندان کهریزک منتقل و پس از سه روز به گواهی پزشکی قانونی بر اثر ضربات وارده به نسوج نرم و شرایط بد نگهداری کشته شدند اما با واکاوی بیشتر دلیل کشته شدن آنها توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح دو تن از مباشران انتظامی به اعدام محکوم شدند و حکم چندین نفر دیگر هم توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

 با گذشت چندین سال از شکایت خانواده کشته شدگان جنایت کهریزک از قضات پرونده تاکنون حکمی از سوی قوه قضاییه برای آنان صادر نشده است و خانواده این سه نفر همچنان در آرزوی محاکمه قضات متخلف هستند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.