روسها تمایلی به پایان ماموریت ناظران در سوریه ندارند/ هشدار لاوروف به غرب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، “سرگئی لاوروف” گفت: ما اجازه تخریب توافقنامه ژنو را نمی دهیم و در روزهای آینده خواهیم کوشید نظر کشورهای غربی را درباره این توافقنامه بدانیم.

وزیر خارجه روسیه افزود: اگر کشورهای غربی این توافقنامه را قبول دارند چرا اقدامی عملی برای اجرایی کردن آن به عمل نمی آورند.

وی اظهار داشت: خروج از بحران سوریه باید با استناد به احترام به عرف بین المللی و وحدت اراضی سوریه و عدم دخالت در امور داخلی کشور استوار باشد.

وزیر روسی با اشاره به اینکه دشمنان بشار اسد اقدامی در راستای اجرایی کردن توافقنامه ژنو به عمل نیاورده اند، گفت: همه باید در راستای فشار به طرفهای سوری حرکت کنند و از تحریک گروههای مسلح برای ادامه درگیری ها دست بردارند.

وی افزود: وتویی که روسیه و چین علیه قطعنامه های ضد سوری کردند در راستای حمایت از اصول سازمان ملل شامل احترام به تمامیت و حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها بود در حالی که وتوی آمریکایی ها در راستای مقابله با آنهاست.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: روسیه از ادامه فعالیت ناظران بین الملی در سوریه حمایت می کند.

در این بیانیه آمده است: ناظران بین المللی تنها منبع مهمه دستیابی به اطلاعات از اوضاع میدانی سوریه هستند و نباید ماموریت آنها پایان داده شود.

وزارت خارجه روسیه بیان کرد: ناظران بین المللی به شکل بی طرفانه ای نقض طرح صلح از سوی طرفین را گزارش کرده اند و در هفته های اول ورود آنها به سوریه خشونت به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافت.

شایان ذکر است که ماموریت ناظران بین الملی در نوزده آگوست جاری به پایان می رسد و کشورهای غربی اقدامی برای تمدید ماموریت آنها به عمل نیاورده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.