روسیه امسال سه ایستگاه تازه رادار می‌سازد

۱۸م دیماه ،

سخنگوی نیروهای دفاع هوافضای روسیه اعلام کرد، این کشور در سال جاری میلادی سه ایستگاه تازه رادار از جمله دو ایستگاه در سیبری می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این ایستگاه‌های تازه کلاس “وورنژ” در منطقه کرانسویارسک واقع در شرق سیبری، منطقه “آلتای” واقع در جنوب سیبری و منطقه مرکزی “اورنبرگ” ساخته می‌شوند.

“الکسی زولوتوخین”، سخنگوی نیروهای دفاع هوافضای روسیه گفت: سیستم تازه اخطار حمله موشکی نه تنها هدف‌های بالستیک و اشکال فضایی بلکه هدف‌های آیرودینامیک را نیز مشخص می‌کند.

این در حالی است که تاکنون ایستگاه‌های رادار “وورنژ – دی‌ام” و “وورنژ ام” این وظیقه را در نزدیکی مناطق “کالینینگراد”، “لنینیگراد” و “ایرکوتسک” سیبری به اجرا گذاشته‌اند.

در همین راستا آژانس خبری “ایتارتاس” گزارش کرد که بررسی‌های ایستگاه “وورنژ دی‌ام” در منطقه “کارانسودار” جایی که این ایستگاه رادار جایگزین ایستگاه رادار “قبله” در جمهوری آذربایجان می‌شود، به اتمام رسیده است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر تاکید کرد که ارتش این کشور همزمان با اتمام مدت اجاره ایستگاه رادار قبله در جمهوری آذربایجان که از ۲۴ دسامبر سال قبل به اتمام رسید، دیگر این ایستگاه را اجاره نمی‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.