روسیه و ایران به کمک سوریه شتافتند

روسیه و ایران به سوریه کمک می کنند تا سوخت مورد نیاز برای ماشین های سنگین شامل تانک های جنگی را فراهم کند و به این ترتیب به دمشق اجازه می دهند از پیامد کامل تحریم های غرب در امان بماند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سوریه در فصل تابستان محموله های گازوئیل خود را طبق روال سابق از روسیه دریافت کرده است. این در حالی است که این صادرات قانونی به نظر می رسد چرا که نه روسیه و نه ایران به تحریم های غرب متعهد نیستند و مسکو نیز با رای وتو راه تحریم های سازمان ملل علیه سوریه را سد کرده است .
تحریم های اعمالی از سوی آمریکا و اروپا علیه سوریه، این کشور ها را از خرید نفت سوریه منع کرده و از شرکت های خارجی می خواهد با شرکت های فعال در بخش نفت و پالایشگاه سوریه معامله نکنند.
به همین دلیل سوریه برای تامین سوخت مورد نیاز بخش حمل و نقل و گرمایش به متحدان خود مانند ایران وابسته شده است.
برخی بر این عقیده اند که نیاز سوریه به گازوئیل موجب شده که معامله خوبی بین تهران و دمشق صورت گیرد. به این ترتیب که ایران با توجه به تولید مقادیر قابل توجهی سوخت دیزلی، این سوخت را در اختیار سوریه قرار می دهد. این در حالی است که با توجه به اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، نیاز جمهوری اسلامی به واردات بنزین بیشتر شده است.

به گزارش رویترز، یک تانکر ایرانی در هفته گذشته ۳۲ هزار تن سوت دیزلی تحول سوریه داده و با ۳۳ هزار تن بنزین به ایران بازگشته است.

گفته می شود که نام این تانکر نفتی، الوان بوده اما به دلیل دور زدن تحریم ها نام این تانکر از سال ۲۰۱۱ تا کنون ۳ بار تغییر کرده است.

از سوی دیگر ایران به ادامه صادرات نفت سوریه نیز کمک می کند و به این ترتیب موجب می شود که پیامد تحریم های غرب علیه دمشق کمرنگ تر شود. ایران کشتی ها را با نفت خام سوریه پر می کند و آنها را به خلیج فارس می آورد. هرچند که ایران تحت تحریم های بین المللی قرار دارد و برای فروش نفت خود به مشتریان دچار مشکل است اما همچنان به صادرات نفت سوریه کمک می کند.

برای مثال یک تانکر نفتی ایرانی در ماه مارس نفت سوریه را بارگیری کرده و در اواسط آوریل به بندر عباس رسیده است. مقصد نهایی این تانکر در آغاز سنگاپور بوده اما به نظر می رسد که در نهایت به مقصد دیگری فرستاده شده باشد.
کارشناسان می گویند ، ایران در حالی مسئولیت صادرات نفت تحریم شده سوریه را بر عهده گرفته که در حال حاضر میلیون ها بشکه نفت را در ذخایر شناور نگهداری می کند تا پس از پیدا کردن مشتری آنها را به فروش برساند. اما شواهد نشان می دهد که نفت سوریه توسط ایران به فروش می رسد و درآمد حاصل از آن به دست دولت بشار اسد در دمشق می رسد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.