روش هایی ساده برای جلوگیری از ویروسی شدن حافظه های فلش

۲۲ آبان ،

بسیاری از ویروس هایی که به حافظه های فلش منتقل می شوند ناشی از فایل های مخربی است که در انواع سیستم ها موجود است، برای رهایی از این فایل های مخرب لازم است نکاتی را رعایت کنید.

مهندس زهرا امیر آبادی، کارشناشIT در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه استفاده از فلش مموری ها و کول دیسک ها بسیار فراوان شده است و از طرف دیگر ویروس ها و کرم های بسیاری در کمین فلش مموری ها نشسته اند.

وی تصریح کرد: اکثر ویروسها با اتصال فلش به USB، منتقل می شوند و یک AUTO RUN در ریشه درایو ایجاد می کنند و سبب گسترش خود می شوند. بسیاری از آنها نیز توسط آنتی ویروس به روز شناسایی و حذف می شوند و بعضی دیگر که تازه می باشند به انتشار یافتن خود ادامه می دهند.

وی در ادامه به معرفی دو روش بسیار ساده برای جلوگیری از ایجاد این مشکل پرداخت و افزود: در روش اول کاربر می تواند فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کند با این کار امکان ذخیره هیچ فایلی بر روی فلش وجود نخواهد داشت.

به گفته این کارشناس این روش وقتی کار آمد است که کاربر تنها بخواهد از اطلاعات داخل فلش مموری استفاده کند و نیاز به فضای خالی آن نداشته باشد.

وی در ادامه نحوه به کارگیری این روش را عنوان کرد و افزود: در ابتدا کاربر باید میزان فضای خالی موجود در حافظه را به طور دقیق بداند.

حال می توان با تایپ ضرمان CMD در قسمت RUN و استفاده از دستور FSUTIL یک فایل با حجم دلخواه ایجاد کند. برای این کار فرمان Fsutil file create news f: Iam Dimmy 1300594688 را تایپ کرده و به جای عدد مذکور باید میزان فضای خالی در فلش مموری و به جای درایو F، درایوی که معرف فلش مموری است را وارد کند.

وی به این نکته اشاره کرد و گفت: انتخاب نام فایل دلخواه بوده و می توان از هر نوع دیگری برای آن استفاده کرد.

در واقع کاربر با انجام این کار، به صورت مجازی همه فضای خالی موجود بر روی حافظه را پر کرده است و پس از آن دیگر قادر به وارد نمودن حتی ۱ بیت داده به حافظه نخواهد بود.

امیر آبادی در پایان روش دیگری را نیز برای این کار معرفی کرد و افزود: با استفاده از برنامه Thumb screw و ذخیره آن بر روی فلش، می توانند در هر بار اتصال فلش به سیستم، برنامه را اجرا کرده و با راست کلیک روی آیکن آن، فلش خود را فقط قابل خواندن Read only کنند و تنها با یک کلیک می توانند مموری خود را دوباره به حالت writeable قرار دهند تا به حالت اولیه برگردد و بتوانند اطلاعاتی را روی آن ذخیره کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.