رونق تولید و صنعت هیچ‌گاه در اولویت قرار نگرفت

۱۹خردادماه،

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در اولویت قرار‌نگرفتن رونق تولید و صنعت، مردمی نشدن اقتصاد و علمی نشدن صنعت و تولید را از چالش‌های پیش‌روی صنعت خواند.

“علی علیلو” نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگران، مهمترین دغدغه کشور در حوزه صنعت را رونق تولید و صنعت عنوان کرد و گفت: صنعت و تولید در حال‌حاضر با سه معضل روبروست که اگر آنها برطرف شود، این بخش رونق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به معضل‌های پیش‌روی صنعت و تولید اشاره کرد و افزود: اولین معضل در این حوزه آن است که هیچگاه تولید و صنعت در اولویت قرار نگرفته و انتقاد ما از دولت فعلی نیز همین است که چرا سهم صنعت و تولید از هدفمندی یارانه ها تزریق نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه معضل دوم در این حوزه علمی نشدن صنعت و تولید است، افزود: در کشورهایی صنعت پیشرفت کرد و به جایگاه خوبی ارتقاء یافت و سبب شکوفایی آن کشور شد که صنعت در کنار دانشگاه قرار گرفت، این موضوعی است که وزارت صنایع و معادن در برنامه‌ریزی‌ها و تکالیف خود هیچگاه به این مهم توجه نکرده، لذا تولید ما در صنایع مختلف، آن محصول قابل رقابت در عرصه‌های بین‌المللی نبود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به سومین معضل در رونق تولید و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم تاکیدات بسیار زیاد مقام معظم رهبری و چشم انداز ۲۰ ساله، مردمی شدن اقتصاد و خصوصی‌سازی به معنای واقعی هیچگاه اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه مثالی آورد و گفت: نمونه این موضوع را می‌توان در صنعت خودروسازی کشور ملاحظه کرد، مسئولین صنعت خودروسازی مدعی می باشند، تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد سهم صنایع خودروسازی دولتی است و باقی آن مردمی است، در حالیکه عملا یک مدیریت دولتی بر آنجا حاکم است.

علیلو تصریح کرد: اگر صنعتی به بخش خصوصی واگذار شود، بخش خصوصی به دنبال منافع، ورود به بازارهای رقابت، کیفی‌سازی و پیشرفت خواهد بود، در حالیکه دولت ملاحظات سیاسی خود را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.