رونق گردشگری در قشم

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۳:۴۳:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت:در بین جزایر این استان،بیشترین آمار ورود گردشگر،به جزیره قشم اختصاص دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مانا، محمد علی توحیدی نیا، اظهار داشت:جزایر استان هرمزگان در طول سال به ویژه نیمه دوم ،میزبان گردشگران بیشماری است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر ورود گردشگر به جزایر جنوبی طی سالهای اخیر،گفت:دلیل این افزایش گردشگر،ساخت امکانات و تاسیسات مناسب گردشگری در این مناطق است.
توحیدی نیا،همچنین تبلیغات را یکی دیگر از عوامل موثر در جذب گردشگر به جزایر استان هرمزگان طی سالهای اخیر دانست و گفت: ایجاد مناطق نمونه گردشگری در جزایر و به دنبال آن ایجاد زیرساختهای اولیه گردشگری یکی ازمهمترین اقدامات دولت در راستای توسعه گردشگری جزایر بوده است.
این مقام مسئول در استان هرمزگان با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد امکانات گردشگری در جزایر بسیار چشمگیر بوده است تصریح کرد:همچنین ساماندهی اسکله های مسافربری در بندرعباس،کیش و قشم درافزایش گردشگران ورودی به جزایر این استان بی تاثیر نبوده است.
وی،یادآور شد:در گذشته تنها به گردشگری در جزایر کیش و قشم توجه می شد،اما در حال حاضر سرمایه گذاران بخش خصوصی به سایر جزایر استان هرمزگان از جمله هندورابی،هرمز،هنگام،ابوموسی،تنب بزرگ و تنب کوچک برای ایجاد امکانات گردشگری توجه ویژه داشته اند.
توحیدی نیا،در ادامه به رونق گردشگری جزیره قشم در مقایسه با سایر جزایر استان هرمزگان،اشاره کرد و گفت:بر اساس آمار ارائه شده ،بیشترین گردشگران ورود به استان از جزیره قشم دیدن می کنند.
وی دلیل استقبال گردشگران از جزیره قشم را،پرداخت هزینه کمتر برای استفاده از امکانات گردشگری در مقایسه با جزیره کیش عنوان کرد.
به گفته ،معاون سرمایه گذاری و طرحهای توسعه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان،همچنین گردشگران استانهای همجوار هرمزگان،با استفاده از وسیله نقیله شخصی خود با لندینگ کرافتها به راحتی به جزیره قشم سفر می کنند.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم نیز با ایجاد تسهیلات ارزان قیمت نقش موثری در افزایش ورود گردشگران به جزیره قشم داشته است اظهار داشت:با برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و همکاری تنگاتنگ سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحول بیشتر در گردشگری جزایر باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۵۴۳۳۳۰۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.