رونمایی ازاولین شعبه سیار بانکی در۲۲ بهمن

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از رونمایی اولین شعبه سیار بانکی در ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: این نوع شعب به منظور بهره برداری در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در کشور راه اندازی می گردد.
غلامرضا مصطفی پور در نشست خبری که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: قرار است این شعب در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در محل مستقر و تامین مالی لازم را انجام دهند.
به گفته ی وی، شعب سیار با مجوزهای بانک مرکزی فعال می شوند و بانک قرض الحسنه مهر ایران هم اکنون درحال آماده سازی آنها است.
مصطفی پور ادامه داد: شعب سیار در یک دستگاه خودرو مناسب جاسازی شده و دارای دستگاه های خودپرداز کارمند و دستگاه های شعب آنلاین است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران دربارهٔ عملکرد این بانک نیز گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران تا سی ام دیماه ۹۱ معادل ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که این رقم در مدت مشابه سال قبل هشت هزار میلیارد ریال بوده است.
وی تعداد پرونده های مانده تسهیلات این بانک را ۱۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در سال قبل پنج هزار میلیارد ریال بوده است.
به گفته ی مصطفی پور، این بانک هم اکنون ۶۰۰ هزار پرونده تسهیلات جاری را در دست بررسی دارد، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۸۶ هزار پرونده بوده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون مانده سپرده های بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۷ هزار میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی آن ۱۹ هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) با اشاره به ادغام این بانک با صندوق مهر امام رضا گفت: تعدادی پرونده تسهیلات در صندوق مهر امام رضا(ع) متراکم شده بود که پس از ادغام، در مدتی کمتر از دو ماه این پرونده ها از محل وجوه و منابع مردمی تامین مالی شد.
به گفته ی وی، بر همین اساس ۲۰ هزار پرونده تسهیلاتی با مبلغ یک هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال تامین مالی شد که هزار میلیارد ریال آن از محل منابع صندوق و مابقی از محل منابع مردمی بوده است.
مصطفی پور از ایجاد ۱۶۲ هزار فرصت شعلی توسط این بانک در سال ۹۰ خبر داد و گفت: تا ۳۰ دیماه سال جاری، ۸۲ هزار اشتغال توسط بانک ایجاد شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ هزارشغل برسد.
وی کل تسهیلات پرداختی از ابتدای سال جاری تا ۳۰ دیماه را پنج هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال در قالب ۹۴ هزار پرونده اعلام کرد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به ارایه تسهیلات دانشجویی برای سفر به عتبات از همکاری با ستاد هدفمند کردن یارانه ها و ستاد سوخت خبر داد و گفت: در این راستا قرار است ۵۰ هزار خودرو فرسوده تعویض شود که در مرحله اول برای پنج هزار خودرو فرسوده برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه این بانک به دنبال تامین مالی بنگاههای اقتصادی است و بر همین اساس در خواست ارایه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را به بانک مرکزی ارایه کرده است، همچنین گفت: تسهیلات این بانک به هیچ وجه خرید و فروش نمی شود و چنانچه فردی امتیاز آن را خریداری کند، امکان دریافت وام را نخواهد داشت.
به گفته ی وی، سیستم بانکی به گونه ای است که فرد خریدار نمی تواند به صرف داشتن امتیاز از وام منتفع شود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.