رکوردزنی یک کشور عربی در در تعطیلی احزاب اسلامگرا

یک فعال سیاسی لبنان با اظهار تاسف از این برخوردها گفت: در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اندیشه های وهابی رسوخ کرده که حداقل حقوق بشر را نیز تحمل نمی کنند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اقدامات جدید کشور امارات در برخورد با فعالان سیاسی و حزبی در این کشور با انتقاد سازمان دیده بان حقوق بشر،عفو بین الملل و دیگر سازمان های بین المللی حقوقی مواجه شده است.

مقامات اماراتی مدتی است تلاش می کنند فعالان سیاسی را زندانی کرده یا از کشور تبعید کنند. حسن احمد الدقی فعال سیاسی اماراتی از جمله شاخص ترین این افراد است که چند روز قبل از تاسیس اولین حزب سیاسی با سابقه اسلامخواهی در این کشور خبر داده بود.

این حزب که موسوم به حزب الامه است خواستار تکثرگرایی سیاسی و مشارکت مردمی در تصمیم گیری سیاسی و حمایت از حقوق و آزادی بیان و آزادی اجتماعات بود و احمد الدقی با تاسیس این حزب خواستار مشارکت مردم در ساخت نظام سیاسی جدید و تبدیل شورای ملی به قوه ای نظارتی و قانونی حقیقی شده بود که نماینده همه مردم امارات باشد.

اما تنها چند ساعت پس از تاسیس این حزب، انور قرقاج وزیر مشاور در امور خارجه امارات تاسیس این حزب را محکوم و اعلام کرد تاسیس این حزب باعث تفرقه در کشور می شود!

بر این اساس، تنها بنا بر اعلام سازمان های حقوق بشری ۵۱ فعال سیاسی زندانی این کشور بدون دلیل خاصی در زندان به سر می برند.

وفیق ابراهیم فعال سیاسی مشهور لبنان نیز در گفتگو با العالم با تایید این رفتارهای نادرست امارات گفت: امارات قسمتی از زندان بزرگ جزیره العرب است که در آن مردم در برابر رژیمی قرون وسطایی برای دستیابی حداقل آزادی مبارزه می کنند.

وی ادامه داد: در کشورهایی مانند امارات، حقوق بشر و حقوق اجتماعی نادیده گرفته می شود و دینمداری نیز ممنوع است ؛ اما مردم این کشور از بیداری اسلامی و ارتباطات تاثیر پذیرفته و به همین دلیل نمی توان در آن مانع از نشر اندیشه های سیاسی شد.

وفیق ابراهیم افزود: در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیستم حزبی وجود ندارد. در این کشورها اندیشه های وهابی رسوخ کرده که حداقل حقوق بشر را نیز تحمل نمی کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.