رکورد ۴۰ میلیونی انتشار کتاب در قم

خبرگزاری آریا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به انتشار بیش از ۴۰ میلیون جلد کتاب، در قم گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ ناشر در استان قم فعال هستند که عمدتا در زمینه کتب دینی فعالیت دارند .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به حضور یک هزار و ۱۵۹ ناشر داخلی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، افزود: در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۳۱۰ ناشر از استان قم در ۲۲۰ غرفه حضور داشتند و در مجموع حدود ۳۰ درصد ناشران قمی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند.
وی با بیان این که در سال گذشته حدود ۱۰ هزار عنوان کتاب در استان با تیراژ ۴۰ میلیون جلد چاپ شده است ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۹۱۱ ناشر نیز از ۷۷ کشور جهان به رغم تحریم ها در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
اسماعیلی طبا  با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در خاور میانه رتبه اول را داراست و در جهان نیز در مکان دهم قرار دارد، تصریح کرد: شش میلیون نفر از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند که ۴۴ درصد آنها تهرانی و ۵۶ درصد شهرستانی بوده اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ۲۷ درصد بازدیدکنند با استفاده از بن، کتاب خریداری کرده اند، گفت: ۳۷ درصد مراجعه کنندگان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتب ترجمه و ۶۳ درصد نیز کتب تالیفی را خریداری کرده اند.

انشارات اسرا و دار الحدیث ناشر برگزیده نمایشگاه کتاب
وی افزود: در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران چند ناشر از استان قم نیز مورد تجلیل قرار گرفتند که از آن جمله می توان به انتشارات اسراء و دارالحدیث به عنوان ناشر برگزیده در بخش ناشران خصوصی، انتشارات حدیث نینوا و نشر جمال در بخش ناشران کودک اشاره کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.