ریابکوف: ایران و ۱+۵ سریع‌تر مذاکره کنند/شناسایی حق غنی‌سازی می‌تواند مبنای مذاکرات باشد

۲۴ آبان ،

hemmat khahi-2-278.jpg

معاون وزیر خارجه روسیه خواستار برگزاری هر چه سریع‌تر مذاکرات ایران و ۱+۵ شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ریابکوف، نماینده روسیه در مذاکرات ایران و ۱+۵ پس از دیدار و گفت‌وگویی دو ساعته پشت درهای بسته با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره تاخیر در مذاکرات ایران و ۱+۵ با بیان این‌که از مذاکرات مسکو میان ایران و ۱+۵ مدت وقت بسیاری قبل است گفت: ما از هرگونه مذاکره میان ایران و ۱+۵ استقبال می‌کنیم و معتقدیم باید هر چه سریع‌تر نشستی برگزار شود.

او با بیان این‌که “موضوع شناسایی حق غنی‌سازی ایران می‌تواند یکی از موضوعات مورد بحث در روند مذاکرات باشد” اظهار کرد: “اما نمی‌توانم قبول کنم که این موضوع آغاز کننده مذاکرات باشد. این مساله یکی از موضوعات و دستورکارهای مذاکرات است. “

ریابکوف گفت: امروز موضوعات مختلفی در دیدارم با سعید جلیلی مورد بحث قرار گرفت و فکر می‌کنم دیدگاه مشترک با دوستان ایرانی‌مان داریم مبنی بر این ‌که هر گونه راه‌حل سیاسی خارجی به ویژه تلاش برای گزینه نظامی علیه سوریه کاملا غیرقابل قبول است و آن چه در بحث سوریه قابل قبول است ایجاد گفت‌وگو میان دو طرف درگیر در سوریه است.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: جامعه بین‌الملل باید در همین چارچوب عمل کند تا فضایی برای گفت‌وگوهای سازنده ایجاد شود.

وی درباره مساله سوریه خاطرنشان کرد: ما همیشه گفته‌ایم که نباید به گروه‌های تروریستی کمک شود و مساله سوریه باید داخلی حل و فصل شود.

ریابکوف در پاسخ به این‌که روسیه همواره نسبت به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران مخالفت کرده است، اما آمریکا به مخالفت این کشور پاسخ مثبتی نمی‌دهد، گفت: ما اعتقادی به تاثیر تحریم‌های یک‌جانبه نداریم ما بر این باوریم که هرگونه تحریمی باید پیش از اعمال مورد تصویب شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد تا محافظ صلح و امنیت بین‌الملل باشد. تحریم‌ها در بحث هسته‌یی ایران و ۱+۵ مشکلی را حل نمی‌کند. این تحریم‌ها بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و این اشتباه و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.