رییس جمهور چین برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ راهی مکزیک شد

به گزارش ایرنا ، رییس جمهور چین قبل از شرکت در این اجلاس ابتدا و برای نخستین بار دیدار رسمی از کشور دانمارک خواهد داشت.

وی از دانمارک به شهر ‘ لوس کابوس ‘ مکزیک می رود تا در هفتمین اجلاس سران ۲۰ کشور مطرح اقتصادی جهان و در جمع همتایان خود که بسیاری از آنان انتظار کمک از چین را برای خروج از بحران اقتصادی دارند، حضور یابد.

‘ چوی تیانگ کای ‘، معاون وزیر امور خارجه چین در آستانه سفر رییس جمهور کشورش گفت که پکن نیز انتظارهایی از اجلاس سران گروه ۲۰ دارد.

به گفته وی ، چین امیدوار است در این نشست روحیه مشارکت و نتیجه برد – برد در همکاری ها منطقه ای و جهانی حفظ شود.

قرار است هفتمین نشست سران گروه بیست از ۱۸ تا ۱۹ ژوئن ( ۲۹ و ۳۰ خرداد) در مکزیک برگزار شود.

سران این ۲۰ کشور در نشست مکزیک وضعیت اقتصادی جهان، تقویت نظام مالی ، مسایل توسعه ، تجارت و اشتغال زایی را بررسی می کنند.

معاون وزیر امور خارجه چین تصریح کرد، پکن امیدوار است حاضران برای رویارویی با مسایل مهم و ضروری از جمله تحقق رشد پایدار اقتصادی و گرایش به احیای اقتصاد جهانی چاره اندیشی کنند.

این مقام افزود، در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی جهان نامطلوب است ، چین برای تغییر الگوی توسعه و تعدیل ساختار اقتصادی کوشش می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه یورو بارها اعلام کرده اند که عزم راسخ و توانایی برای حل بحران بدهی های خود را دارند.

وی افزود: پس باید در نشست مکزیک اعتماد گروه ۲۰ برای ثبات اقتصادی و مالی اروپا به جهان نشان داده شود.

وی با اشاره به بررسی بحران بدهی های یونان در نشست مکزیک تصریح کرد: مساله یونان جزو امور داخلی اتحادیه اروپاست، ولی تداوم بی ثباتی مالی و اقتصادی این کشور بر جهان تاثیرگذار است و جامعه بین الملل باید به این موضوع مهم توجه کند.

گروه ۲۰ متشکل از آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا است.

آساق ** ۲۷۵ ** ۲۱۰۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۰۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.