رییس دانشگاه صنعتی اصفهان: اصلاح«سبک زندگی» برنامه‌ای تدریجی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اصلاح کامل «سبک زندگی» به وقت بسیاری نیاز دارد، گفت: این کار یک برنامه تدریجی است که آرام آرام نقش خود را ایفا می‌کند.

محمد اسماعیل همدانی گلشن در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اصلاح «سبک زندگی»، با بیان اینکه نمی‌توان به این موضوع به عنوان یک برنامه مجزا نگاه نمود، افزود: این بحث باید در همه برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه نفوذ پیدا کند و نمی‌توان آن را برنامه‌ای مجزا دانست.

وی الگوسازی از خصلت‌های بزرگ را یکی از راهکارهای اصلاح «سبک زندگی» عنوان و تصریح نمود: می‌توان با الگوسازی و معرفی اشخاص برجسته معاصر و غیرمعاصر در حوزه علم و فرهنگ در این زمینه فرهنگ‌سازی نمود.

همدانی افزود: در این زمینه باید اشخاصی انتخاب شوند که سبک زندگی‌شان سبک ایرانی و اسلامی بوده و منجر به فرهیختگی شخصی و جامعه شوند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این سبک زندگی در حوزه عملکردی نیز می‌تواند نفوذ پیدا کند، گفت: برای مثال مدیران دانشگاه ما با نحوه درست برنامه‌ریزی و اهم و غیراهم نمودن مسائل می‌توانند این مسائل را به استاد و دانشجو انتقال دهند.

وی در پایان با اشاره به دانشگاه به عنوان یک مولفه آموزشی اظهار نمود: همانطور که دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه تخصصی آموزش دهند در این زمینه نیز می‌توانند به عنوان یک نهاد آموزشی عمل نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.