رییس مجلس نیجر در دیدار با لاریجانی: در صورت تصمیم شورای امنیت، فرانسه از مالی می‌رود

۳۰م دیماه ،

رییس مجلس نیجر در دیداری دو جانبه با رییس مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت حمایت امت اسلامی از مالی نیاز به حضور فرانسه در این کشور نبود و اگر شورای امنیت تصمیم بگیرد فرانسه از این کشور خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ به سودان، در حاشیه هشتمین دوره اجلاس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی رییس مجلس شورای اسلامی با همتای نیجر خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رییس مجلس نیجر گفت: ما از کشورهای اسلامی برای محکومیت حملات تروریستی درخواست کردیم اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت، این اشخاص اشغالگر کسانی می باشند که به الجزایر حمله کردند و اکنون این کار را در مالی انجام می‌دهند.

وی افزود: در صورتی که امت اسلامی از مالی حمایت می‌کرد، نیازی به حضور فرانسه در این کشور نبود ولی اگر شورای امنیت تصمیم بگیرد، طبیعتا فرانسه از مالی خارج می‌شود.

رییس مجلس نیجر مشکل این کشور را در مالی ترویج و گسترش قاچاقچیان مواد مخدر عنوان و اظهار کرد که این موضوع به سایر کشورها نیز آسیب وارد می‌کند.

وی همچنین از لاریجانی پرسید که اگر کسی از شما کمک بخواهد آیا به رنگ او نگاه می‌کنید؟ رییس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این پرسش رییس مجلس نیجر گفت: مسلمانان امت واحد و برادر یکدیگر می باشند و رنگ و نژاد مطرح نیست، موضوع تروریست‌ها نیز مسئله بسیار مهمی است که به معضلی برای دنیا تبدیل شده است.

علی لاریجانی همچنین تاکید کرد: امام خمینی(ره) به ما بر گسترش روابط با کشورهای آفریقایی پیشنهاد کرده‌اند لذا برای ما همکاری با این کشورها اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.