زائری: جمعیت حاضر در مجلس ترحیم گلابدره‌ای نشانه آزادگی اوست

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ترحیم مرحوم سیدمحمود گلابدره ای عصر روز پنجشنبه نوزدهم مرداد ماه در حالی در مسجد الجواد تهران برگزار شد که حضور اندک نویسندگان و اهالی فرهنگ دراین مراسم به چشم می خورد تا جایی که در بسیاری از ساعات برگزاری این مراسم کمتر از یک چهارم سالن اجتماعات مسجد الجواد پر شده بود.

در میان چهره های حاضر در این مراسم حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، علی اکبر اشعری، حجت الاسلام محمدرضا زائری، رضا امیرخانی، مدیران بنیاد ادبیات داستانی و تعدادی دیگر از نویسندگان قابل توجه بود و در عین حال از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی آن نماینده ای در این مراسم حضور پیدا نکرد.

در این مراسم پس از سخنرانی اکبر خلیلی که به مرور خاطره آشنایی خود با مرحوم سید محمود گلابدره‌‌ای پرداخت، حجت الاسلام والمسلمین زائری سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مسیر زندگی مرحوم گلابدره ای در ماه مبارک رمضان همواره دارای نقطه عطف بوده است، گفت: زندگی ابدی و حقیقی او از ماه رمضان آغاز شد، آنجایی که خودش در مقدمه کتاب لحظه های انقلاب درباره آن گفته است که در ماه رمضان بود که دل به دریا زد و به قیام مردم کشورش در سال ۵۷ پرداخت و جالب تر آنکه در همین ماه رمضان بود که چشم او به زندگی ابدی نیز باز شد.

زائری ادامه داد: گلابدره ای در زندگی خود آزادمردانه زیست البته آزادگی و آزاداندیشی چیزی نیست که در چارچوب کسی بگنجد.

زائری تصریح کرد: اگر در تمام طول عمر خود تنها کتاب لحظه های انقلاب را نوشته بود، امروز کافی بود تا او را به عنوان نویسنده ای انقلابی و متعهد بدانیم، اما امروز چون از حضور در مجلس ترحیم او نمی شود استفاده برد، شغلی گرفت و یا وامی می بینیم که مجلسش نیز تا این اندازه خلوت است.

وی در پایان گفت: مرحوم گلابدره ای را هر کس می تواند به نوعی تفسیر کند، اما کسی نمی تواند او را نادیده بگیرد او همان نویسنده ای است که زندگی در غار و کنار خیابان را برای آزادمردانه زیستن انتخاب کرد. این کار هر کسی نیست و تنها از عهده فردی مثل گلابدره ای و مراد او جلال آل احمد بر‌می آید.

 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.