زنان زیبا از این برس ها استفاده می کنند

برترین مجله اینترنتی ایران

 بیشتر خانم‌ها می‌دانند که داشتن یک برس آرایشی خوب مساوی است با سلامت و زیبایی بیشتر، چون اولا پوست ملتهب نمی‌شود و دیگر این‌که با یک برس خوب می‌توان کنترل بیشتری روی مواد آرایش داشت و نتیجه مطلوب‌تری را به‌دست آورد و در نهایت نیز چهره‌ای طبیعی‌تر داشت اما خیلی از خانم‌ها هم هستند که اصلا به این مورد توجه نمی‌کنند و اصلا به اهمیت برس آرایشی واقف نیستند و برای‌شان فرقی ندارد چه برسی را برای چه کاری استفاده کنند. برس‌های آرایشی جزئیات فراوانی دارند که شاید هیچ‌گاه به آن‌ها فکر نکرده‌باشید اما دانستن آن‌ها می‌تواند حسابی کمک‌کننده باشد.


    چرا باید برس مرغوب بخرید

اگر عادت دارید برای آرایش کردن از انگشتان‌تان استفاده کنید یا این‌که از برس‌های آرایشی کوچک و ساده استفاده کنید، احتمالا آن گونه که باید آرایش روی صورت‌تان نخواهد نشست. خانم ماریا ورل، آرایشگر معروفی در نیویورک می‌گوید: «اگر برای آرایش خود از برسی با کیفیت بالا استفاده کنید نه تنها استفاده از لوازم آرایش برای‌تان بسیار آسان‌تر می‌شود بلکه آرایش برای مدت زمان بیشتری هم روی پوست‌تان باقی می‌ماند.»

به‌طور خلاصه تفاوت‌‌های یک برس آرایشی باکیفیت با برسی بی‌کیفیت به این قرار است؛ با یک برس آرایش کیفیت بالا به راحتی می‌توان رنگ‌های مختلف سایه را مخلوط کرد و در نتیجه یک رنگ کاملا طبیعی را روی پوست گذاشت، اما یک برس کیفیت پایین موهایش زبر و خشن است و در نتیجه مواد آرایشی را یکنواخت روی پوست پخش نمی‌کند. علاوه بر این موهای برس به راحتی می‌ریزد و گاهی آنقدر زبر و خشن است که می‌تواند باعث التهاب‌های پوستی شود، همچنین این برس‌ها معمولا خیلی زود شکل اولیه خود را از دست می‌دهند.


   چگونه برس را بشویید؟

باید برس‌ آرایشی‌تان را به‌طور منظم بشویید، بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند حتما هر هفته برس‌های‌تان را بشویید. می‌توانید برس‌ها را با شامپو یا مایع پاک‌کننده ملایم صورت بشویید اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بهتر است برس‌های با موهای طبیعی با شامپو شسته شوند و برس‌های مصنوعی با مایع ظرف‌شویی. بعد از شستن موهای برس را کاملا صاف کرده، به حالت قبلی برگردانید و بعد بگذارید تا خشک شوند، بهترین حالت برای خشک کردن برس‌ها قرار دادن آن‌ها روی یک حوله تمیز و خشک است یا قرار دادن آن در کنار سینک. اگر به‌طور عمودی برس را خشک کنید ممکن است آب درون موها جمع شده و باعث پوسیدگی آن‌ها شود.


   چندتا برس مناسب است؟

بعضی از خانم‌ها هستند که ترجیح می‌دهند یک ست کامل از برس‌های مختلف را بخرند و برای هر کاربردی یک برس خاص داشته باشند، این‌که شما بخواهید فقط چند برس جدا از هم بخرید یا یک ست کامل بگیرید کاملا بستگی به خودتان دارد. خیلی‌ها هستند که معتقدند تنها چند برس آرایشی محدود نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند اما خیلی از خانم‌ها هم هستند که واقعا هنوز نمی‌دانند کدام برس برای‌شان پرکاربردتر است و کدام برس چندان استفاده‌ای ندارد. به این خانم‌ها توصیه می‌شود یک ست کامل تهیه کنند تا به تدریج رموز استفاده از برس‌های آرایشی را یاد بگیرند.


    موهای برس طبیعی باشند یا مصنوعی؟

برسی با موهای طبیعی: بیشتر افراد این نوع‌ برس‌ها را ترجیح می‌دهند چون بهتر از نوع دیگر مواد آرایشی پودر را پخش می‌کنند. موهای طبیعی پوششی (کوتیکول) دارند که وقتی روی پوست کشیده می‌شوند مواد رنگدانه‌ای درشت و چربی‌ها را از روی پوست برمی‌دارند و در نتیجه آرایش یک‌دست‌تری به جا می‌ماند، علاوه بر این‌ها وقتی موهای طبیعی روی پوست کشیده می‌شوند احساس نرمی و صافی بیشتری می‌کنید. این‌گونه برس‌ها معمولا از حیواناتی چون اسب، بز و …  گرفته می‌شود. به همین دلیل اگر معمولا دچار آلرژی‌های مختلف می‌شوید این موها می‌توانند برای شما ایجاد آلرژی کنند.

برسی با موهای مصنوعی: بیشتر برای مواد آرایشی مایع مناسب هستند چون موهای مصنوعی بدون خلل و فرج هستند و در نتیجه مایع را بیش‌ازحد به خود جذب نمی‌کنند. برس‌های کوچک‌تر این نوع برای خط چشم و کرم پودر ایده‌آل هستند.


هر برسی چه کاربردی دارد؟

شما می‌دانید چه برسی برای چه کاربردی مناسب است؟ اول شما باید تعیین کنید می‌خواهید با چه موادی و چگونه صورت‌تان را آرایش کنید:

  پودر‌های صورت: برای این‌گونه مواد آرایشی به‌دنبال برس‌های بزرگ باشید، به‌خصوص برس‌هایی با موهایی زیاد، نرم و طبیعی که می‌توانند به‌خوبی سطح پوست را یکنواخت کنند تا پودرها کمتر خود را روی پوست نشان دهند.

  برنزه‌کننده‌ها: اگر می‌خواهید رنگ پوست‌تان را تیره‌ و برنزه کنید، بهتر است از همان برس‌های مخصوص پودرهای صورت استفاده کنید البته اگر کمی کوچک‌تر باشد مناسب‌تر است چون باید خیلی دقیق‌تر مواد آرایشی روی پوست پخش شوند، علاوه بر این‌ها اگر سر برس گرد باشد بهتر مواد را پخش می‌کند. 

  کرم‌پودر: اگر شما جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهید به جای اسفنج با برس به صورت کرم‌پودر بزنید، باید به‌دنبال برسی با سایز متوسط و موهای مصنوعی باشید. برس‌های مخصوص کرم‌پودر معمولا صاف و کمی گرد در کناره‌ها هستند، با این شکل خاص کرم پودر بهتر جذب پوست می‌شود، علاوه بر این، برس‌هایی با این شکل برای زدن انواع ماسک‌های زیبایی نیز مناسب هستند.

 کرم‌های گریم: معمولا برس‌هایی که برای کرم‌های گریم به کار می‌روند شبیه برس‌‌های کرم‌پودر هستند با این تفاوت که کمی کوچک‌ترند و سری باریک‌تر دارند چون باید به‌خوبی روی لک‌ها، جوش‌ها و حلقه‌های زیر چشم را پوشاند.

 سایه چشم:یکی از مهم‌ترین‌ برس‌هایی که باید داشته‌باشید، برس‌ نرم و کوچکی است که سر آن مربعی شکل باشد، این برس‌ها برای سایه‌های مایع و پودری چشم مناسب هستند. علاوه بر این برس کوچکی که نوک نسبتا باریکی داشته باشد(یعنی کمی حالت مثلثی شکل باشد) می‌تواند برای مخلوط کردن چند رنگ سایه کاملا مناسب باشد بدون این‌که رنگ‌ها خراب شوند. این‌گونه برس‌ها معمولا موهایی نرم‌تر دارند البته برس‌های رایج سایه‌های چشم نیز می‌توانند مناسب باشند چون می‌توان با دقت بیشتری با آن‌ها کار کرد.

 رژلب: هرچند اکثر خانم‌ها هیچ وقت رژلب را با برس نمی‌زنند اما هستند کسانی که ترجیح می‌دهند از برس هم استفاده کنند، برس‌های مخصوص رژلب معمولا شبیه بر‌س‌های کرم‌های گریم هستند اما سری باریک‌تر و محکم‌تری دارند ‌البته توصیه می‌کنیم حتما برسی بگیرید که محفظه‌ای مخصوص داشته باشد تا کثیف نشود.

 خط چشم:کشیدن خط چشم مهارت خاصی می‌خواهد ولی در کنار مهارت داشتن نوع برس نیز اهمیت خاصی دارد،  بسیار مهم است که به‌دنبال برسی با سر محکم و بسیار باریک با موهایی مصنوعی و سفت باشید.

 رژگونه: برس رژگونه باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند به راحتی روی گونه‌ها را پوشش دهد، یعنی سر آن صاف باشد و در گوشه‌ها زاویه‌دار تا رژگونه روی پوست خط خط نشود و در کناره‌ها نیز مرتب بماند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.