زنان چاق بیشتر iبه آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نتایج یک تحقیق نشان داد، داشتن اضافه وزن در زنان با افزایش خطر ابتلا iبه بیماری مزمن آرتریت روماتوئید همراه است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از نشریه ساینس دیلی، محققان دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان iبه دنبال درک ارتباط بین اضافه وزن و بروز بیماری آرتریت روماتوئید با بررسی ۱۲۱ هزار و ۷۰۰  زن در سنین ۳۰ تا ۵۵ سالگی و همچنین ۱۱۶ هزار و ۶۰۸  زن ۲۵ تا ۴۲ ساله و ملاحظه شاخص توده بدن (BMI)‌ آنها دریافتند اضافه وزن iبه عنوان یک مشکل عمده سلامتی در جهان میزان بروز بیماری آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

نتایج حاصل از این گزارش تفسیری حاکی است، افزایش خطر ابتلا iبه این بیماری در مطالعه مورد نظر با ارزیابی BMI‌، سبک زندگی و شناسایی اشخاص مبتلا iبه آرتریت روماتوئید براساس بافت هم‌بند و بررسی پرونده‌های پزشکی گروه مورد مطالعه مشخص شده است و عواملی مانند سن، مصرف الکل و دخانیات، تغذیه با شیرمادر، مصرف قرص‌های ضدبارداری و غیره نیز در نظر گرفته شده‌اند.

به گفته محققان، آرتریت روماتوئید، یک بیماری مزمن است که سبب درد، سفتی، تورم، محدودیت حرکت و از دست دادن عملکردهای چندین مفصل می‌شود که اگرچه مفاصل اصلی تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند اما التهاب می‌تواند در اندام‌های دیگر توسعه یابد.

گفتنی است: حدود ۳/۱ میلیون آمریکایی iبه بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا می باشند و میزان ابتلا iبه این بیماری iبه طور معمول در زنان ۲ برابر مردان است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.