زندگی در خوابگاه، دانشجو را به خود باوری می رساند

۰۶اردیبهشت،

مهم ترین ویژگی زندگی در خوابگاههای دانشجویی این است که سبب می گردد،دانشجو به یک خودباوری برسد و بتواند با شرایط موجود به راحتی خود را وفق دهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر  دکتر جلال نژاد مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با بیان این که    در حال حاضر  ۳۷۰۰دانشجو در ۱۳ خوابگاه این دانشگاه (شش خوابگاه دخترانه، پنج خوابگاه پسرانه و دو خوابگاه متأهلین )ساکن می باشند گفت: به نظرمن مهم ترین ویژگی زندگی در خوابگاههای دانشجویی این است که سبب می گردد، دانشجو به یک خودباوری برسد و بتواند با شرایط موجود به راحتی خود را وفق دهد. خود، محیط ، توانمندی هایش را شناخته و اهدافش را به خوبی انتخاب کند که در این صورت دانشجو یک فرد پرتلاش، پرتحرک و موفق است که تحث تأثیر مسائل حاشیه ای اطراف قرار نمی گیرد و در همه مسائل اعم از مسائل معنوی، مذهبی، ورزشی و علمی می تواند حرکت پرشتابی داشته باشد.

 وی ادامه داد:طبیعی است که علیرغم تمام زحماتی که کشیده می گردد محیط خوابگاه های ما کاملاً مطلوب نیست، البته ناگفته نماند که این مشکلات در تجربه زندگی غیر خوابگاهی هم وجود دارد. پس اگر همه ما بدانیم که چطور باید زندگی کنیم، خود را بشناسیم و در راستای آن اهداف و توانایی هایمان را به کار گیریم، مسایل عادی زندگی آنقدر که فکر می کنیم دردسرساز نخواهد
بود. پس باید دانشجویان را با انجام فعالیت های فرهنگی و ارایه اطلاعات خوب علمی و معنوی طوری تربیت کنیم که سبب شود تا دانشجو جزو موفق ترین ها باشد.
 
جلال نژاد افزود:در بحث زندگی دانشجویی و مسایل خوابگاهی ، تلاش ما این است که به تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه بدهیم ، تراکم خوابگاهها را کم و محیط آرام تری ایجاد کنیم تا دانشجو بتواند علایق خود را نشان دهد. در عین حال که اهداف کلان فرهنگی را در دانشگاه دنبال می کنیم، بستر مناسبی نیز فراهم کنیم تا دانشجو بتواند آزادانه عمل کند، به راحتی حرف خود را
بیان و درک سیاسی بالایی پیدا کند، که در این راستا بحث کرسی های آزاداندیشی می تواند بسیار موثر باشد.

 وی با اشاره به این که اگر ما دانشجو را عضوی از خانواده دانشگاه بدانیم، دانشجو نیز خود را عضو این خانواده بداند، سبب می گردد یکدیگر را در مسیر اهداف مشترک، بهتر بشناسیم عنوان کرد:اگر این اصل را که، دانشگاه به عنوان متولی علمی و فرهنگی و دانشجو هم به عنوان کسی که در این مسیر گام برمی دارد، بپذیریم آن موقع است که دغدغه دانشجوها نیز کمتر می گردد.

مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  به دانشجویان پیشنهاد کرد: دانشجویان ارتباط بیشتری با ما و حوزه های دانشجویی داشته باشند، از شرایط موجود و فرصت ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند، دانشگاه را جزیی از محل زندگی خود بدانند، مسایل و مشکلاتشان را با ما در میان بگذرانند و مطمئن باشند که مجموعه دانشجویی در راستای خواسته های آنها گام خواهد برداشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.