زنگ هفتمین جشنواره موسیقی جوان به صدا درمی‌آید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

هفتمین جشنواره موسیقی جوان روز جمعه ۲۲ شهریورماه با اجرای ۳۴ هنرمند جوان در سالن رودکی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هفتمین جشنواره موسیقی جوان،این دوره از جشنواره با حضور ۱۴۹ نوازنده و خواننده در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در سالن رودکی برگزار می گردد.

در این جشنواره از میان ۷۴۹ اثر ارسال شده به دبیرخانه طی داوری اولیه در مجموع ۱۴۹ هنرمند به مرحله نهایی راه پیدا کردند که از این تعداد ۸۵ اثر از شهرستان و ۶۴ اثر از تهران در زمینه آواز در دو رده سنی الف(۱۵ تا ۲۱ سال)،ب(۲۲ تا ۲۷ سال) و نوازندگی سازهای سنتور، تار، سه تار، کمانچه، نی ، عود، قانون در سه رده سنی الف (۱۰ تا ۱۵ سال )، ب (۱۶ تا ۲۱ سال) و ج(۲۲ تا ۲۷ سال) پذیرفته شدند که در روزهای برگزاری جشنواره هنرمندان جوان در شاخه های مختلف در حضور هیات داوران به اجرا خواهند پرداخت.

اولین روز جشنواره هفتم موسیقی جوان در حالی ساعت ۹ صبح در تالار رودکی آغاز می گردد که نوازندگان سازهای عود، قانون و کمانچه در حضور هیات داوران به اجرا می پردازند.

در این روز از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر، ۱۵ هنرمند در بخش تکنوازی ساز قانون و در رده سنی الف، ب و ج ، ۱۳ هنرمند در بخش تکنوازی عود در رده سنی الف، ب و ج از ساعت ۱۴ الی ۳۰/۱۶ و ۶ هنرمند در بخش تکنوازی ساز کمانچه در رده سنی الف از ساعت ۱۷ الی ۱۹ به اجرای قطعات تعیین شده خود بر اساس نظر هیات داوران می پردازند.

هفتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در سالن رودکی برگزار و ۲۷ شهریورماه در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.