زیرساخت: ظرفیت اینترانت تا پایان امسال ۱۲۰۰ و اینترنت ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیر عامل زیرساخت گفت: ظرفیت شبکه اینترانت کشور از ۱۴ گیگا بیت بر ثانیه در سال ۸۷ به ۵۵۰ گیگا بیت بر ثانیه تاکنون توسعه یافته و در نظر است تا پایان امسال با افزایش بیش از ۲ برابری به ۱۲۰۰گیگا بیت بر ثانیه برسد.
 
محمود خسروی با اشاره به اینکه ظرفیت سیستم VOIP در سال ۹۲ به ۲۰ هزار مکالمه همزمان ارتقاء پیدا کرد، گفت: سیستم VOIP که با ظرفیت ۱۷هزار و پانصد مکالمه همزمان در سال ۹۱راه‌اندازی شد، در سال ۹۲ به ۲۰ هزار مکالمه همزمان ارتقاء پیدا کرد.
 
وی با بیان اینکه ترانزیت ارتباطات بین‌الملل از حدود STM1 2 در سال ۸۴ به ۷۵۰ STM1 تا خرداد۹۲ افزایش یافته، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ترانزیت ارتباطات بین‌الملل به STM1 10000 تا پایان سال ۹۲ توسعه یابد.
او با اشاره به حضور موثر شرکت ارتباطات زیرساخت در عرصه ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی درخصوص افزایش پهنای باند بین‌الملل نیز گفت: پهنای باند بین‌الملل از Gbps 1/4 در شهریور سال ۸۴ به Gbps 110 در ابتدای مرداد سال ۹۲ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود به Gbps 200 تا پایان سال ۹۲ توسعه یابد.
خسروی گفت: با اجرای پروژه‌های IP/MPLS و ارتقاء شبکه دیتا، ظرفیت شبکه IP داخل کشور از Gbps14 در سال ۸۷ به Gbps 550 تاکنون توسعه یافته و در نظر است به Gbps 1200 در پایان سال ۹۲ افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پایان گفت: توسعه شبکه ملی زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار از فناوری‌های نوین به منظور تامین پهنای باند و خدمات مورد نیاز متقاضیان مختلف کشور و بین‌المللی به صورت یکپارچه، پایدار، قابل اطمینان و ایمن جز اهداف کلان این شرکت دنبال می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.