ساختارسازی دولت و اصناف برای مبارزه با گرانی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آماده است با همفکری اصناف در گام نهایی برای ایجاد امنیت اقتصادی و مبارزه با گرانی ساختارهای مؤثر و نوینی ایجاد کند.

به گزارش تفسیری  واحد مرکزی  خبر ،‌  مهدی غضنفری در حاشیه سلسله نشست های هم اندیشی ارتقای فضای کسب و کار در سال تولید ملی که با موضوع اقتصاد مقاومتی و اصناف برگزار شد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام اول برای کنترل گرانی از سرمنشأ اصلی آن یعنی ساماندهی قیمت ارز آغاز نمود و مرکز مبادلات ارزی iبه عنوان یک ساختار قابل اتکاء و با عملکرد قابل قبول حاصل کار چند ماه قبل دولت در این زمینه بوده است.
وی از ورود ارز صادرکنندگان در مرکز مبادله ارزی iبه عنوان اقدام دوم دولت یاد نمود و اظهار داشت: در سومین گام ،ساماندهی بورس کالا الزامی بود چون بعضی از تولیدکنندگان فراورده های پتروشیمی معاملات را با دلارهای سه تا چهار هزار تومانی در این بورس انجام می دادند که با توافق های  انجام شده با فعالان بورس کالا، قرار شد ارزهای مورد ملاک عمل در مبادلات بورس کالا ارز با iبهای مبادله ای باشد.
ْآقای غضنفری با اشاره iبه اینکه حلقه نهایی کامل نماینده مقابله با گرانی و ناامنی اقتصادی، اصناف می باشند ، گفت: در دو جلسه آینده تلاش خواهیم نمود سازکار تازهی برای کنترل گرانی ایجاد کنیم تا شب عید با نوسان های قیمتی روبرو نباشیم.
وی ضمن تأکید بر لحاظ نمودن انتظارات اصناف در این هم اندیشی، از آنان خواست در زمینه ایجاد کانال های ارتباطی واحدهای صنفی مختلف با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نحوه شکل گیری ساختار تعاملات، پیشنهادهای خود را ارائه  نمایند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: با توجه iبه اینکه مهم ترین گروهی که می توانند احساس ناامنی اقتصادی و نوسان قیمتی را iبه امنیت تبدیل نمایند ، جامعه اصناف می باشند،
از نمایندگان اصناف می خواهیم برای بازگشت iبه آرامشی که در ماه های قبل حاکم بود ، راهکار عملی ارائه دهند.

IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.