ساختمان پارلمان اسکاتلند

معماری نیوز: این بنا به دلیل هزینه هنگفت ساختش، حدود ۷۵۰ میلیون دلار یعنی به ازای هر عضو از ۱۲۹ عضو مجلس ۶ میلیون دلار، معروف بوده و نمونه‌ای بارز از تلفیق معماری با محیط اطرافش است. این همان چیزی بود که Enric Miralles طراح را از دیگر رقبایش متمایز ساخت. ماهیت طراحی وی بیشتر حول فضایی با ماهیت دموکراتیک می‌چرخید.

۶۰ درصد از حوزه شهری پوشیده از گیاه است که خود یکی از مراجع دموکراتیک است که ایده آن در طول طراحی ساختمان ایجاد شده است. منطقه مونتاژ شده با چمن‌ مشخص شده و تردد در آنجا برای عموم آزاد است که بخشی از نیت دموکراتیک می‌باشد. راهروها و راه‌پله‌های باریک برای تشویق به برهمکنش‌های تصادفی و افزایش چرخه و جریان مداوم طرح تالار گفتگو می‌باشد.

در قسمت ورودی عمومی، صلیب‌های ضربدر نشان در طاق‌های بتنی تعبیه شده‌اند. لچکی‌های پله‌دار در Royal Mile سر و ته شده‌اند و گرانیت طوسی رنگ در معادن اسکاتلند استخراج و در ساختمان‌ها به کار می‌رود.

 ساخت و ساز پیچیده سقف اتاق مناظره از سیم‌های کششی فولادی و تیرهای ساخته شده از چوب بلوط و تقویت شده با فولاد ساخته شده است. این فضا برنده یک جایزه بزرگ معماری در سال ۲۰۰۵ شد.





آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.