ساخت نسخه هیبرید سوپر اسپرت آستون مارتین

۲۹خردادماه،

مجله ماشین – کمپانی «آستون مارتین» با همکاری شرکت «بوش»، نسخه phev (خودروی هیبریدی با قابلیت اتصال به برق شهری) مدل db9 را تولید کرد. ساخت این اتومبیل که یک پروژه تحقیقاتی بوده و قرار نیست به تولید برسد، از ماه آوریل سال ۲۰۱۲ با همکاری تیمی متشکل از ۷۴ مهندس برجسته برای تکمیل بخش هیبریدی آغاز شد.
آستون مارتین db9 هیبرید در بخش فنی، از یک پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر سود می برد که توسط دو موتور الکتریکی (درون چرخ های جلو) و مجموعه ای از باتری های لیتیوم-یون، تقویت شده و در حالت ترکیبی، معادل ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. شایان توجه اینکه، موتورهای الکتریکی می توانند میزان متفاوتی از گشتاور را با حمایت یک سیستم نرم افزاری پیشرفته، به هر کدام از چرخ ها انتقال دهند.

 

 

به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، طبق آزمایشات انجام شده، db9 هیبرید می تواند در حالت تمام الکتریکی معادل ۲۵ کیلومتر را طی کند که برای اتومبیلی با وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم، قابل توجه است.
سیستم کنترل کشش این خودرو، ساخت کمپانی بوش بوده و در چهار حالت مختلف شامل: safe، sport، drift و custom تنظیم می گردد که در حالت آخر، وضعیت را بر اساس وضعیت جاده، حرارت تایرها و پارامترهایی از این دست، تنظیم می کند.
شایان توجه است، نظر به اینکه سیستم انتقال نیروی این مدل به صورت محور عقب بوده و دو موتور الکتریکی نیز به صورت مستقل در قسمت جلو قرار دارند، می توان db9 هیبرید را از لحاظ تکنیکی، اولین اتومبیل چهار چرخ متحرک ساخت آستون مارتین دانست.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : چهارشنبه ۲۹ خردادماه
ساعت ارسال : ۱۰:۴۵
تهیه خبر: حمیدرضا انصاری


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.