سازمان‌ها جداسازی شبکه اینترنت از اینترانت را جدی بگیرند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر اتفاقی که می‌افتد یک هشدار است، مهم ترین موضوعی که سازمان ها باید در نظر داشته باشند، این است که جداسازی اینترنت از اینترانت را جدی بگیرند.
علی حکیم جوادی امروز در مراسم اعطای گواهی‌نامه ارائه خدمات مشاوره و آموزش نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (اISMS) اظهار داشت: در کشور ما توجه ویژه‌ای به حوزه فضای مجازی می‌شود که نمونه آن دستور اخیر مقام معظم رهبری برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مرکز “نما” (نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات) در راستای اقدام ۳ از راهبرد ۲ سند افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: امروز به یک شرکت در حوزه ارائه خدمات آموزش نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (اISMS) و ۴ شرکت در حوزه ارائه خدمات مشاوره نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (اISMS) گواهی نامه اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ مجموعه دولتی باید در فرایند ISMS و مدیریت امنیت اطلاعات، قرار گیرند و مدیریت امنیت اطلاعات را پیاده‌سازی کنند.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات تصریح کرد: پس از اعطای گواهی‌نامه، قدم بعدی، پیاده سازی ISMS در دستگاه‌ها است که فعلا قرار است این کار توسط سازمان‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: پس از آماده شدن برای پیاده‌سازی ISMS، در نهایت دستگاه‌ها آماده ممیزی خواهند شد که ۴ شرکت نیز وظیفه ممیزی کردن را بر عهده خواهند داشت و پروانه این ۴ شرکت در آینده اعطا خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اتفاقات امنیتی اخیر رخ داده، تاکید کرد: هر اتفاقی که می افتد یک هشدار است، ما از ماه‌ها قبل نامه‌نگاری با سازمان ها را برای افزایش ضریب امنیت آغاز کرده بودیم.

وی گفت: مهم ترین موضوعی که سازمان ها باید در نظر داشته باشند، جدی گرفتن جدا سازی اینترنت از اینترانت است.
 

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.