سازمان بهداشت جهانی به ترامپ: حالا وقتش نیست!

یکی از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد، تأمین مالی این سازمان نباید در شرایط فعلی که جهان درگیر همه‌گیری کرونا است، قطع شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پس از آن که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که بودجه ایالات متحده برای سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند، مدیر منطقه اروپای این سازمان در واکنش گفت: ما اکنون در مرحله حاد این همه‌گیری هستیم. اکنون زمان متوقف کردن حمایت مالی نیست.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، او این اظهارات را در کنفرانسی خبری و در واکنش به گفته‌های دونالد ترامپ بیان کرد. ترامپ در نشستی خبری روز سه‌شنبه گفته بود: ما می‌خواهیم پولی را که به سازمان جهانی بهداشت پرداخت می‌شود، قطع کنیم.

مشاور دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز از روابط این سازمان با چین دفاع کرد و گفت، همکاری با مقامات پکن برای درک شیوع کرونا که از ووهان آغاز شد، مهم بوده است.

او به خبرنگاران گفت: در مراحل اولیه شیوع، بسیار حیاتی بود که به هر چیز ممکنی دسترسی داشته باشیم و برای فهم موضوع با چین همکاری کنیم. این کاری بود که ما در قبال همه کشورهایی مانند اسپانیا که دارای نرخ بالای ابتلا بوده‌اند، کردیم و به طور خاص ربطی به چین ندارد.

مدیر منطقه اروپای این سازمان هم شیوع کرونا را بسیار نگران‌کننده خواند و از دولت‌ها خواست پیش از هر اقدامی، ملاحظات را به دقت مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.