سازمان حمایت مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو است

۵ م دیماه ،

سازمان حمایت مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو است

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو کماکان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

به نقل از ایرنا، ˈمحسن صالحی نیاˈ با اشاره به بحث های مطرح شده در خصوص واگذاری قیمت گذاری خودرو از سازمان حمایت به سایر نهادها و تشکل های مرتبط گفت: قرار نیست وظیفه قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت یا نهاد دیگری واگذار شود و مرجع تخصصی تعیین قیمت خودرو همچنان سازمان حمایت است.

وی متذکر شد: البته به طور طبیعی بسیاری از بنگاه ها در تعیین قیمت ها نظر متفاوتی از این سازمان دارند و همیشه اینطور نبوده است که نظرات این دو بخش موافق یکدیگر باشد،اما در نهایت هر دو طرف در تعیین قیمت ها به یک توافق کلی می رسند.

وی همچنین در خصوص افزایش مجدد قیمت خودرو تا پایان سال ،افزود: تمام تلاش ما در جهت کاهش قیمت نهاده های مرتبط با تولید است و در این رابطه برای کاهش قیمت کالاهای پتروشیمی،فولاد ،مس ،آلومینیم و سایر مواد مربوط به تولید خودرو قواعدی تنظیم شده است تا هر چه بیشتر به تحقق این امر کمک کند.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که در سطح بورس کالا صورت گرفته و همچنین با ثباتی که در نرخ ارز مبادلاتی بوجود آمده ، سعی براین است قیمت های تعیین شده برای خودروها با در نظر گرفتن قیمت نهاده ها و مواد مرتبط با تولید صورت گیرد.

صالحی نیا با بیان اینکه بحث نهاده ها نیز به دو بخش تقسیم می گردد، افزود: یک بخش نهاده های مرتبط با تولید داخل است که در داخل در حال تامین است و بخش دوم نهاده های مرتبط با واردات است و بعضا ورود آنها اجتناب ناپذیر است .بنابراین بدنبال آن هستیم تا قیمت نهاده ها براساس شرایط با ثبات تر و منطقی تر تعیین شود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: اگر قرار باشد با حفظ این شرایط و در نظر گرفتن قیمت منطقی نهاده ها، خودروسازان مجددا در خواست افزایش قیمت بکنند قطعا مورد بررسی قرار می گیرد و مشخص می گردد.
 

سه شنبه ۵ دى   ۱۱:۲۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.