سازندهٔ «من مادر هستم» در اعتراض به “کافه سینما”: انتشار یافتن گفت و‌ گویم با معترضان کاری “غیر اسلامی” بود +توضیح “کافه سینما”

۱۵م آذر ،

سه شنبه, ۱۴ آذر ساعت ۱۱:۳۸ کافه سینما

فریدون جیرانی در گفت و گویی به انتشار یافتن گفت و گویش با معترضان فیلم من مادر هستم در شب افتتاحیه فیلم در کافه سینما اعتراض کرد و آن را یک گفت و گوی خصوصی دانسته که به شکل گزینشی انتشار یافته. در بخشی از گفت و گوی جیرانی با خبرگزاری ایسنا آمده:

آقای جیرانی! یکی از ایراداتی که گروه انصار حزب‌الله در تجمع‌اش چندین و چندبار تکرار کرد به یکی از گفت‌وگوهای شما در شب افتتاحیه فیلم در سینما «آفریقا» باز می‌گشت که در جمع معترضان انجام دادید. شما در جایی از آن گفت‌وگو بیان کرده‌اید که «من می‌خواهم در فیلمم بگویم اگر این خانواده کم‌تر مشروب می‌خوردند …». در واقع معترضان می‌گویند شما اصل خوردن مشروب را نهی نکرده‌اید بلکه سر میزان‌اش بحث دارید!

اولا که واقعا منظورم این نبوده است و این را با صراحت همین‌جا می‌گویم. ضمن آنکه انتشار یافتن آن گفت‌وگو به شدت هم در حق من و هم در حق آن دوستان معترض که با من صحبت می‌کردند، ناجوانمردانه بود.

شب نمایش خصوصی فیلم در سینما «آفریقا»، دوستانی که خودشان را منتسب به انصار حزب‌الله و سایر گروه‌ها می‌کردند، دور من را گرفتند و یکسری سوالات را در فضای بسیار شلوغی پرسیدند و من هم در همان فضای شلوغ، پاسخ‌هایم را می‌دادم. حالا چرا می‌گویم انتشار یافتن آن صحبت‌ها ناجوانمردانه بود؟

اولا که پرسش‌ها و پاسخ‌ها کامل منتشر نشد و به نوعی این‌کار به ذهن مخاطب جهت داد. ثانیا آن گفت‌وگوها بسیار خصوصی و در یک فضای بسیار عامیانه مطرح می‌شد. آن دوستان سوالات‌شان را به صورت گفت‌وگوی محاوره‌ای، عامیانه و به شدت خصوصی با کارگردان مطرح می‌کردند و من هم به شدت محاوره‌ای، عامیانه و خصوصی برای آن دوست سوال‌کننده پاسخ می‌دادم. انتشار یافتن چنین گفت‌وگویی آن هم گزینشی کاری غیراسلامی بود.

(توضیح کافه سینما: تاکید فریدون جیرانی بر خصوصی بودن فضای گفتگو در شرایطی است که جیرانی در همان گفتگو به وجود دوربین اشاره می‌کند و می‌گوید دارم در برابر دوربین حرف می‌زنم. در ضمن کافه سینما متن این گفتگو را به طور کامل پیاده کرده است و صحبت های آقای جیرانی در خصوص گزینشی بودن متن گفتگو در حالی است که فایل کامل ویدیویی گفتگو در سایت کافه سینما موجود است.)

جیرانی - انصار حزب الله

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.