ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد در اسلامشهر

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اداره مواد مخدر فرمانداری اسلامشهر از ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد در جلسه شواری فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

فرینانپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسات به صورت ماهانه و با هماهنگی ادارات اجرایی دیگر صورت می پذیرد گفت:هدف از این جلسات مبارزه با اعتیاد و ساماندهی معتادین و عملکرد کمپ ها و مراکز مرتبط با ترک اعتیاد و به شیوه بهتر است.
وی با اشاره به اینکه محور فعالیت های این شورا اقدامات پیشگیرانه است افزود: در این جلسه قرار شد به منظور سطح سلامت روانی جوانان و نوجوانان کارگاه های آموزشی در سطح مدارس در جهت ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان و اولیاء برگزار شود.
فریناپور اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متشکل از اداراتی نظیر آموزش و پرورش، بهزیستی شبکه بهداشت نیروی انتظامی و دیگر سازمان های اجرایی و شهرداری به ریاست خود فرماندار است.
وی تصریح کرد: این شورا متشکل از سه کمیته پیشگیری و فرهنگی درمان و رفاهی و مقابله با عرضه کنندگان و فروشندگان است به ترتیب توسط بهزیستی شبکه بهداشت درمان ونیروی انتظامی صورت می پذیرد ضمن اینکه کمیته اشتغال با مسئولیت اداره کار در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز اقداماتی را انجام می دهد.
فریناپور یکی دیگر از تصمیمات شورا در این جلسه را برگزاری کلاس های آموزشی ساماندهی کمپ های ترک اعتیاد و جمع آوری و تحلیل کمپ های غیر مجاز و یا ساماندهی آن حاضر ۶ کمپ مجاز و ۱۰ الی ۱۲ کمپ غیر مجاز سطح شهرستان اسلامشهر و فعال است که با توجه به فعالیت های کمپ هلی غیر مجاز ۱۶ کمپ غیر مجاز تعطیل و از سوی ۱۳ درخواست احداث کمپ نیز وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه اکثر مراجعه کنندگان به کمپ های ترک اعتیاد از شهر تهران است افزود: در این زمینه شبکه بهداشت اداره بهزیستی و نیروی انتظامی فعالیت های خوبی داشته اند. 


*لزوم مبارزه جدی با پدیده اعتیاد و مواد مخدر

غلام حسین آرام فرماندار و رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اعلام کرد: لزوم مبارزه جدی با پدیده اعتیاد و مواد مخدر اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی اقتصادی و بهداشتی دانست که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری است.
آرام با تاکید بر نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی فرزندان اظهار داشت: مسئولان فرهنگی با جدیت آگاه سازی و اطلاع رسانی را از مدارس دانشگاه ها و خانواده ها پیگیری کنند.
فرماندار اسلام شهر در پایان با مهم خواندن بحث آموزش در پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان ساخت: آموزش و آگاه سازی جوانان  و نوجوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از روش های مقابله ای با این بلای خانمان سوز است.
گفتنی است با اشاره به اینکه خدمات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رایگان است شهروندان می توانند از طریق شماره های ۰۲۱۵۶۳۷۳۰۱۸ شبکه بهداشت و درمان و نیز ۰۲۱۵۶۳۵۷۳۸۵ اداره بهزیستی اسلام شهر از این خدمات آگاه و برخوردار شوند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.