سامسونگ و ایجاد مدارس هوشمند در کره‌جنوبی

۲۸ آبان ، مهر- نسل تازه مدارس هوشمند مبتنی بر سیستم های آموزشی پیشرفته در یکی از مناطق کره جنوبی راه اندازی شد.

امروزه استفاده از روش‌های نوین آموزشی در مدارس و آموزشگاهها رو به افزایش است و در این جهت ایجاد مدارس هوشمند در دستور کار بسیاری از دولتها قرار گرفته است؛ استفاده از سیستم مدرسه هوشمند، محیط آموزشی پویایی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد و سبب بهبود تمرکز آن‌ها می‌شود و افزایش علاقه به یادگیری و غنی‌تر ساختن ارتباط دانش‌آموزان با آموزگار از دیگر مزایای سیستم مدرسه هوشمند است.

براین اساس کمپانی سامسونگ با استفاده از سیستم‌های آموزشی پیشرفته نسل تازهی از مدارس هوشمند را در یکی از مدارس کره‌جنوبی با نام Gyeseong، اجرا کرد.

مسئولان این مدرسه ابتدایی در جستجوی راهی بودند تا بتوانند دانش‌آموزان را بیشتر و بهتر در فرآیند یادگیری درگیر کنند؛ آن‌ها همچنین به دنبال سیستمی می‌گشتند تا با بهره‌گیری از آن، دانش‌آموزان در خارج از کلاس هم به مطالب درسی دسترسی داشته باشند و بتوانند به مطالعه و یادگیری ادامه دهند. بنابراین مسئولین مدرسه تصمیم گرفتند از فناوری‌های تازه سامسونگ برای دست‌یابی به این اهداف استفاده کنند.

پس از انجام مراحل اولیه، یکی از کلاس‌های چهارم این مدرسه که سی دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کردند، برای شرکت در طرح مدرسه هوشمند انتخاب شدند که این طرح، یک شیوه آموزشی چندرسانه‌ای و تعاملی است که با بهره‌گیری از دستگاه‌های برد الکترونیکی و موبایل انجام می‌شود و هدف از اجرای این برنامه، افزایش اشتیاق کودکان برای فراگیری مطالب از طریق شرکت در فعالیت‌های تعاملی در کلاس است.

سامسونگ برای اجرای سیستم مدرسه هوشمند از یک ‌برد الکترونیکی (صفحه لمسی) ۶۵اینچی مدل LFD TS-3 به‌ همراه تبلت‌های گالکسی ۱۰٫۱ اینچ استفاده کرد. در این سیستم، نرم‌افزاری با نام MagicIMS بکار گرفته شد که آموزگار با آن می‌تواند همزمان با نوشتن یک مطلب یا رسم یک طرح بر روی برد الکترونیکی، آن را با تبلت‌های دانش‌آموزان به اشتراک بگذارد. دانش‌آموزان هم می‌توانند از طریق تبلت‌های خود با معلم در ارتباط باشند و کارهایی نظیر طرح فوری پرسش‌ها یا پاسخ‌دادن به سوال‌های معلم، حل تمرین‌ها، انجام تکالیف و انتقال آن‌ها به آموزگار و پاسخ‌دهی به امتحانات را با تبلت‌هایشان انجام دهند.

همچنین امکان اشتراک‌گذاری دروس و ذخیره‌سازی آن‌ها برای استفاده‌های بعدی، رکورد کردن کلاس درس، قابلیت افزودن یادداشت به ویدئوها، فایل‌های فلش و پاور پوینت مواردی می باشند که کار یادگیری را برای دانش‌آموزان، لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر می‌کنند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. آزادبخت:

    سلام لطفا هرچی اطلاعات از تخته های هوشمند در داخل کشور و هارج دارید برام به آدرس الکترونیکیم ارسال کنیدبرای پایان نامم می خوام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.