ستاد نانو الگوی مناسبی برای سایر فناوری های نوین در کشور است

سلطانخواه ستاد نانو را در رسیدن به اهداف خود موفق دانست و گفت،سایر فناوری های نوین باید از این ستاد الگو پذیری کنند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛دکتر نسرین سلطانخواه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز ۱۳ مهرماه در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به رشد پرشتاب توسعه علم و فناوری در کشور گفت: در اهداف توسعه توجه به استفاده از دستاوردهای علمی وبکاریگری آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چرخه علم و فناوری هنگامی کامل می شود که مردم گوشه ای از اثرات آن را در زندگی خود مشاهده نمایند.

وی ادامه داد: معاونت علمی وفناوری برای عملیاتی کردن نگاه جامع و کلان به توسعه علم فراستادهایی را برای برنامه ریزی، هماهنگی و اجرایی شدن دستاوردها تدوین کرده است.

دکتر سلطانخواه با اشاره به اینکه نانو یکی از فناوری های اولویت دار در کشور بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه این علم وفناوری درسالهای اخیر مطابق سند راهبردی ۱۰ ساله حرکت کرده و می تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر ستادها و فناوری های نوین باشد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در یکسال گذشته سند علوم و فناوری شناختی و ستاد توسعه زیست فناوری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و اسناد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، انرژی های نو و سلولهای بنیادی در دستور کار ستاد راهبردی قرار گرفته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.