سدان اسپرت شورلت رونمایی شد

۲۹ام بهمن ،

سدان اسپرت شورلت رونمایی شد

Bookmark and Share

شورلت از مدل تازهی به نام SS رونمایی کرده که اولین دیفرانسیل عقب اسپرت این کارخانه بعد از هفده سال است. قدرت موتور این ماشین ۴۱۵ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش حدود پنج ثانیه اعلام شده است. 

شورلت سهم بزرگی از اعتبار خود را مدیون خودروهای اسپرت دیفرانسیل عقب است، اما سال‌ها بود این کارخانه چنین مدلی عرضه نمی‌کرد. آخرین بار در سال ۱۹۹۴ بود که شورلت مدل ایمپالا اس‌اس را به مدت سه سال عرضه کرد و بعد بدون معرفی جایگزین، بی سر و صدا آن را از فهرست محصولاتش خارج کرد.

سدان اسپرت شورلت رونمایی شد

شورلت ایمپالا اس‌اس – ۱۹۹۴

دوازده سال بعد، در سال ۲۰۰۸ پونتیاک جای خالی چنین مدلی را با مدل جی‌۸ جی‌اکس‌پی پر کرد. جی‌۸ در حقیقت ساخت هولدن، کارخانه استرالیایی متعلق به جنرال‌موتورز بود که با تغییرات ظاهری اندکی در آمریکای شمالی فروخته می‌شد. اما کمتر از دو سال بعد پونتیاک قربانی بحران اقتصادی جنرال‌موتورز شد و با تعطیلی پونتیاک، عرضه این مدل هم متوقف شد.

سدان اسپرت شورلت رونمایی شد

پونتیاک جی‌۸ جی‌اکس‌پی-۲۰۰۹

شورلت اس‌اس هم مانند پونتیاک جی‌۸ اصل و نسبی استرالیایی دارد. این خودرو نمونه به روز شده‌ای از هولدن کمودور است که برای بازار آمریکای شمالی تغییر چهره داده است. موتور ماشین هم آشنا است. این موتور همان موتور ۶.۲ لیتری هشت سیلندری است که در پونتیاک جی‌۸ استفاده شده بود. بسیاری از منتقدان خودرو از اینکه شورلت موتور کوروت تازه را روی اس‌اس نگذاشته شکایت می‌کردند اما قدرت موتور اس‌اس تنها ۳۵ اسب بخار از موتور شورلت کوروت استینگ‌ری کمتر است. نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و دنده‌ها را می‌توان با پدال‌هایی که پشت فرمان قراردارد عوض کرد. 

فرمان الکترونیکی مخصوص رانندگی اسپرت، کمک‌های مک فرسون در جلو و کمک‌های چنداتصالی در عقب، ترمزهای برمبو با دیسک خنک‌شونده در چرخ‌های جلو و رینگ‌های آلومینیومی و لاستیک‌های مخصوص سرعت بریجیستون از دیگر مشخصات شورلت اس‌اس است. 

از نظر ظاهری شورلت اس‌اس و هولدن کمودور تقریباً شبیه به هم می باشند. چراغ‌های جلو هماهنگ با مدل‌های تازه شورلت تغییر داده شده است و برای بهتر شدن فرمان‌گیری، ارتفاع ماشین تا حد امکان کم شده است. صندلی‌های راننده و سرنشین اسپرت است. روکش‌ها چرمی است و از پلاستیک نرم در ساخت قطعات داخل ماشین استفاده شده است. 

سدان اسپرت شورلت رونمایی شد

شورلت اس‌اس اولین محصول کارخانه آمریکایی است که با سیستم پارک اتوماتیک خودرو عرضه می‌شود. این سیستم با کمک سنسورهای ماورای صوت به طور خودکار ماشین را پارک دوبل می‌کند. نمایشگر لمسی روی داشبورد، سیستم صوتی مارک بوز با ۹ بلندگو، استارت دکمه‌ای، سیستم اخطار دهنده برخورد از جلو، سیستم اخطار دهنده خروج از خطوط جاده و دوربین عقب از دیگر امکانات این خودرو است. 

اس‌اس در کنار مدل‌های کوروت و کامارو فهرست خودروهای اسپرت شورلت را تکمیل می‌کند. قرار است مدل مسابقه‌ای این خودرو هم از هفته آینده در مسابقات «دایتونا ۵۰۰» شرکت کند، اما متقاضیان خرید اس‌اس باید تا بهار سال ۲۰۲۴ برای عرضه این مدل به بازار صبر کنند. 

قیمت رسمی ماشین هنوز اعلام نشده است اما احتمال داده می‌شود قیمتش حدود ۳۸ هزار دلار باشد. با اینکه هیجان بسیاری برای عرضه این دیفرانسیل عقب وجود دارد، اما جنرال موتورز توقع ندارد فروش این مدل بسیار باشد. پونتیاک در سال ۲۰۰۹ بیست و سه هزار دستگاه مدل جی‌۸ فروخت اما پیش‌بینی می‌شود فروش اس‌اس در سال آینده بین هشت تا ده هزار دستگاه باشد. 

روند فروش خودروهای بزرگ، چه لوکس، چه اسپرت در سال‌های اخیر کاهش یافته است. بیشتر علاقه‌مندان به ماشین‌های بزرگ به احتمال بسیار جذب مدل تازه شورلت ایمپالا خواهند شد که دیفرانسیل جلو است و مدل تازه آن به بازار عرضه می‌شود. 

برچسب ها : شورلت اس‌اس | هولدن | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۱۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.