سرعت نیمی از کاربران اینترنت دنیا چهار مگابیت بر ثانیه است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

آخرین گزارش انتشار یافته از سوی موسسه آکامای نشان داد سرعت اتصال بیش از نیمی از ارتباطات اینترنتی دنیا چهار مگابیت بر ثانیه یا بیشتر است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، گزارش این موسسه تحقیقاتی درخصوص دومین فصل سال جاری میلادی درخصوص وضعیت ارتباطات اینترنتی حاکی از آن است که برای اولین بار در تاریخ بیش از نیمی از همه ارتباطات اینرتنتی دنیا از سرعت چهار مگابیتی یا بیشتر برخوردار بودند.
دیوید بلسون نویسنده این گزارش از یافته‌های این گزارش متعجب نیست و می‌گوید: درحالی که ما هرگز زمانی را برای رسیدن به این سطح از دسترسی به ارتباطات اینترنتی پیش‌بینی نکرده بودیم اما شاهد افزایش تدریجی در نرخ رشد و توسعه باند پهن در این سال‌ها بودیم، بنابراین دستیابی به این نقطه اجتناب‌ناپذیر بود.
براساس این گزارش، میانگین بالاترین سرعت ارتباطات در جهان نیز به ۱۸٫۹ مگابیت در ثانیه رسید که در مقایسه با سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.
بلسون، در دسترس بودن و قیمت را دو عامل کلیدی بهبود وضعیت سرعت ارتباطات اینترنتی در دنیا عنوان کرد و گفت: در بعضی مواقع، فشارهای رقابتی تامین‌کنندگان خدمات را ملزم به ارتقای سرعت سرویس‌ها می‌کند و بدین ترتیب دسترسی به سرعت بالای ارتباطات برای کاربران امکان‌پذیر می‌شود. از سوی دیگر، سرویس‌دهندگان در تلاش می باشند تا ارتباطات پرسرعت را با قیمت منطقی عرضه کنند.
پروژه فیبر گوگل یکی از فشارهای رقابتی به اپراتورهای عرضه‌کننده خدمات محسوب می‌شود زیرا در نقاطی که این پروژه کار خود را آغاز می‌کند، اپراتورهای قدیمی تحت فشار بیشتری برای حفظ و کسب سهم بازار قرار می‌گیرند.
سینا: آخرین گزارش انتشار یافته از سوی موسسه آکامای نشان داد سرعت اتصال بیش از نیمی از ارتباطات اینترنتی دنیا چهار مگابیت بر ثانیه یا بیشتر است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.