سرقت علمی چالش علم در آلمان

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سرقت علمی چالش علم در آلمان

بسیاری از پژوهشگران آلمانی از مباحث مطرح‌شده در مورد مدرک دکترای وزیر علوم و تحقیقات آلمان، و احتمال سرقت علمی توسط وی ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش تفسیری راسخون iبه نقل از جام پایگاه اینترنتی دویچه وله نوشت: منتقدان سیستم آموزش عالی در آلمان می‌گویند، قراردادهای موقت کاری که در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار می‌گیرد،‌ شرایط نامساعدی برای پژوهش‌گران جوان در این کشور فراهم نموده است.

 

طبق اطلاعات انتشار یافته از سوی اداره آمار آلمان، تنها در ترم زمستانی (۲۰۱۰/۲۰۱۱)حدود ۲۰۰ هزار دانشجوی مقطع دکترا تحصیلات خود را با موفقیت iبه اتمام رسانده‌اند. اما سبب افزایش تعداد دانشجویان دکترا در آلمان چیست؟ بعضی سبب محبوبیت کسب مدرک دکترا را در تضمین آینده شغلی و کسب اعتبار بین‌المللی می‌دانند.

 

به طور نمونه مایکه تسیرمن، دانشجوی مقطع دکترا در رشته مطالعات ژاپن‌شناسی، می‌گوید که در حال حاضر استخدام در دانشگاه‌های ژاپن iبه عنوان مدرس، برخلاف گذشته، بدون داشتن مدرک دکترا تقریبا غیرممکن است.

 

این دانشجوی ۲۹ ساله در عین حال از مباحثی که در مورد مدرک دکترا و “سرقت علمی” iبه ویژه در مورد آنته شاوان، وزیر علوم و تحقیقات آلمان، در رسانه‌ها مطرح می‌شود ابراز تاسف می‌کند.

 

افزایش اتهام سرقت علمی در میان سیاستمداران

به تازگی آنته شاوان‌، وزیر علوم و تحقیقات آلمان، iبه سرقت علمی در نگارش رساله دکترایش متهم شده است؛ این اتهام البته از سوی خانم شاوان رد شده است.

 

در سال گذشته نیز وزیر دفاع پیشین آلمان، کارل تئودور تسو گوتنبرگ، iبه سبب آن‌چه سرقت علمی در نگارش رساله دکترا عنوان شد، از همهی مناصب سیاسی‌اش کناره‌گیری نمود.

/۱۱۰/


اخبار راسخون / دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.