سرویس عرضه اپلیکیشن‌های موبایل گوگل‌پلی هم فیلتر شد!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بعد از فیلتر شبکه اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه ویچت و شبکه اجتماعی عکس مبتنی بر موبایل اینستاگرام، وبسایت عرضه اپلیکیشن های موبایل ویژه اندروید گوگل، گوگل پلی، هم در ایران فیلتر شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل پلی یک سرویس پخش دیجیتال محتوای چندرسانه‌ای از شرکت گوگل است که شامل یک فروشگاه آنلاین برای موسیقی، فیلم، کتاب و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندروید و یک مدیا پلیر ابری است که در ایران به سبب دردسترس نبودن کارت اعتباری بین المللی اصلی ترین کاربرد آن، دسترسی به اپلیکیشن های رایگان ویژه گوشی ها و تبلت های اندرویدی بوده است.

این خدمات از طریق وب، اپلیکیشن موبایل Play Store در آندوید و گوگل تی‌وی در دسترس بودند. خریداری محتوا برای تمام پلاتفرم‌ها و دستگاه‌ها قابل دسترس است. گوگل پلی در ماه مارس ۲۰۱۲ معرفی شد، زمانی که گوگل، خدمات دو برند سابق اندروید مارکت و گوگل موزیک را ادغام کرد، برند تازه گوگل پلی را معرفی نمود.

مسدودسازی گوگل پلی برای کاربران ایرانی، علاوه بر جلوگیری از دسترسی آنان به اپلیکیشن های اصلی اندروید، به سبب سلب امکان بروزرسانی های امنیتی، میتواند نقص های امنیتی فراوانی برای کاربران گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید در کشور به دنبال داشته باشد.

صبح امروز شبکه اجتماعی عکس مبتنی بر موبایل اینستاگرام و هفته قبل شبکه اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه وی چت فیلتر شده بودند. فیلتر ویچت واکنش فرمانده نیروی انتظامی، وزیر ارتباطات و بعضی از رسانه ها را به دنبال داشت. 

پس از آنکه معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بعنوان متولی تامین پهنای باند اینترنت کشور، از مخالفت نماینده وزارت ارتباطات با فیلتر ویچت در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خبر داده بود، این کارگروه با صدور اطلاعیه ای رسمی، با تشریح دلایل خود برای فیلتر این سرویس، تصریح کرد طرح فیلتر ویچت بدون هیچ رای منفی ای تصویب شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.