سریع‌ترین سرقت شبکه های ماهواره ای از سینمای ایران/ «گشت ارشاد» دو روز پس از توزیع در شبکه ویدئویی سر از ماهواره درآورد!

بانی فیلم گزارش داد:

بله، خب می‌دانیم شماری از دست اندر‌کاران سینمای ایران که از ناحیه پخش غیرقانونی فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای متضرر شده‌اند و برخی از مسؤولان فرهنگی و هنری پیگیری قانونی این اتفاق را آغاز کرده‌اند. یکی از آخرین این آثار هم «سعادت آباد» مازیار میری بود که توسط شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان دیدار نیمه نخست امسال به نمایش درآمد. با این وصف، همچنان روند پخش غیرقانونی محصولات سینمای ایران در شبکه‌های مذکور ادامه دارد.

در تازه‌ترین و سریع‌ترین سرقت، شبکه دیدار سه‌شنبه شب گذشته، «گشت ارشاد» فیلم پرحاشیه سعید سهیلی را به فاصله کمتر از دو روز توزیع در شبکه ویدئویی، به اکران عمومی درآورد!

مورتون مظاهری، دکتری که مدیریت این شبکه را بر عهده دارد، برای چندین بار پس از نمایش بدون اجازه فیلم‌های سینمایی چون «ورود زنده‌ها ممنوع»، «آژانس ازدواج»، «سعادت آباد» و چندین تله‌فیلم و فیلم ویدئویی، این‌ بار به فیلم سهیلی هم رحم نکرد.

این شبکه همان نسخه‌ای از فیلم را به نمایش درآورد که به تازگی وارد شبکه ویدئویی شده و حرف و حدیث‌هایی درباره ممیزی بخش‌هایی از آن به گوش می‌رسد.

جالب آنکه در تمام طول پخش فیلم هم که در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد، تبلیغ کرم‌های بهداشتی (؟!) خود را کرده و از بینندگان خواست تا محصولات مشابه و غیراصل را خریداری نکنند و سو استفاده‌گران را به پیگرد قانونی تهدید کرد!

در این بلبشوی پخش غیرقانونی این آثار، احتمالاً باید شکرگزار باشیم شبکه‌های ماهواره‌ای دیگر چون شبکه ۲۰ که همین رویه را پیش گرفته‌اند، از چندی قبل تعطیل شده‌اند تا دست کم شمار تعداد دفعات سرقت این فیلم‌ها پایین بیاید! مگر آنکه بزودی پیگیری‌های سینماگران ایرانی در این‌باره نتیجه دهد و دست سودجویان در آنسوی آبها را از پیکر نحیف سینمای ایران کوتاه کند.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.