سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز:هر زمان که احساس خستگی کردید به آسودگی میتوانید با یک تماس و رزرو سوییت یا کلبه در مجموعه تله کابین رامسر برای خود سفری یک هفته ای تدارک ببینید و مطمن باشید که کوله بار خستگی هایتان را در برگشت با کوله باری از لذت، آرامش و شادی جابجا نموده اید و آماده اید برای ماه یا حتی سال کاری متفاوت.

درمیان انبوه شهرهای گردشگرپذیر و توریستی ایران تنها دو شهر را می‌توان یافت که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، توانسته‌اند مجموعه گردشگری نو و مدرنی را در کنار شهر اصلی بسازند که مکان توریستی درخور و قابل‌توجهی بشوند و مقصد گردشگران ایرانی و حتی خارجی باشند.دو شهر مورد نظر، بم و رامسر هستند که در بم، «مجموعه ارگ جدید بم» و در رامسر، «شهر سبز رامسر» قرار دارد و ما در این گزارش به «شهر سبز رامسر» می‌پردازیم.

مرحوم دکتر اسکندر فیروز (پدر محیط ‌زیست ایران) با توجه به جاذبه‌های فوق‌العاده طبیعت رامسر، پس از سال‌ها تلاش، توانست کنوانسیون جهانی برای حفظ و نگهداری از تالاب‌های جهان را در این شهر به تصویب رساند. گرچه رامسر دارای تالاب مهمی نبود؛ اما نزدیکی به چندین تالاب بزرگ و جذاب شمال ایران، ساحل فوق‌العاده آن، کوه‌های مملو از جنگل‌های سرسبز مشرف به دریا و البته یکی از مدرن‌ترین هتل‌های آن‌زمان ایران، او و دیگر مسئولان وقت ایران را بر آن داشت تا رامسر را به عنوان مرکز عقد این پیمان انتخاب نمایند.گذشت سال‌ها و پررونق شدن صنعت گردشگری و تبلور بیشتر جاذبه‌های طبیعی آن خطه سرسبز؛ مانند جاذبه طبیعی کوهپایه‌های سماموس، ایجاد مجموعه اقامتی مدرن را طلب می‌کرد که به مانند «ارگ جدید بم» سبب شد تا سرمایه‌گذاران ایرانی باهوش را به خود جذب نماید.

در تمام دنیا سواحل دریا یکی از محبوب‌ترین گردشگاه‌های توریستی به‌حساب می‌آیند، از طرفی جنگل‌های سرسبز و بکر نیز جذابیت‌ خاص خود را همواره برای گردشگران داشته اند. بر همین اساس بخش‌هایی از سواحل شمال ایران که این دو ویژگی را با هم دارند، محبوبیتی دوچندان را نزد مسافران ایرانی و خارجی پیدا کرده‌اند؛ به‌ویژه بخش‌هایی از آن که علاوه بر ساحل و جنگل، کوه را نیز در کنار خود دارد.با بررسی ساده در بین مراکز توریستی- تفریحی جهان خواهید دید که از میان انبوه این مراکز در سراسر کره زمین، نقاطی محدود وجود دارند که این ۳ جاذبه طبیعی (دریا- جنگل- کوه) را در کنار هم دارا ‌باشند.

در فاصله ۵ کیلومتری از شهر رامسر، قله ایل‌میلی در کم‌ترین فاصله از ساحل دریا قرارگرفته، کوهی سرسبز و بکر که دل هر مشتاق سفری را برای بالا رفتن از آن و تماشای مناظر بی‌نظیر و رویایی خود به‌ وجد می‌آورد؛ اما بالا رفتن از کوه، آن‌هم مملو از جنگل کمی سخت می‌نماید، پس گام نخست و پی بنای شهر سبز رامسر، که امروز همچون نگینی در مجموعه‌های گردشگری ایران می‌درخشد، با احداث تله کابینی زده شد که مسیر را برای گردشگران هموارساخته و راه را برای استفاده از آن طبیعت سرسبز فراهم آورد. مدت کوتاهی پس از احداث تله‌کابین، مدیران شهر سبز توانستند مجوز ساخت هتلی را در محیط بالای کوه و مشرف به ساحل زیبا و کم‌نظیر آن منطقه گرفته و بر ساخت کلبه‌هایی جنگلی و مدرن در دل جنگل سرسبز اهتمام ورزند و به‌راستی مکان و سفری بی‌نظیر، رویایی و همراه با آرامش را برای هر گردشگر فراهم آورند. شهر سبز رامسر برای تبدیل‌ به یک شهر واقعی، نیاز به امکانات دیگری نیز دارد؛ امکانات رویایی و بی‌نظیر این شهر توریستی که در این مقاله تنها به برخی از آنها اشاره می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که نمی‌توان از آن چشم پوشید، طراحی فوق‌العاده فضای داخلی اماکن اقامتی مجموعه است که نه‌تنها در ایران خاص و کم‌نظیر است که در دنیا نیز تعداد آن چندان زیاد نیست. معمولاً هتل‌ها با توجه به مسائل اقتصادی، تنها به امکانات رفاهی اتاق‌های خود می‌پردازند، اما شهر سبز رامسر که با توجه به محدودیت تعداد فضاهای اقامتی خود، از ابتدا مخاطبان خاص را جهت پذیرایی در نظرگرفته، علاوه بر امکانات رفاهی معمول هتل‌ها، بر آن شد تا هریک از ۹ سوییت اقامتی را به سبکی خاص طراحی نماید تا میهمان‌ها علاوه بر لذت بردن از طبیعت بتوانند درایام اقامت خود در سوییتی رویایی مطابق میل و سلیقه خود اقامت کنند. اطلاعات کامل و عکس‌های هریک از سوییت‌ها را می‌توانید در سایت این مجموعه ملاحظه فرمائید. در اینجا به دو مثال سوییت تایتانیک و ماه‌عسل بسنده می‌کنیم.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

سوییت تایتانیک

سونا و جکوزی داخل سوییت قرار دارد و طراحی داخلی اتاق‌خواب همچون کشتی است و اقامت در دل یک کشتی را تداعی می‌کند که از پنجره کشتی لنگرانداخته خود، گاه کوه‌های سرسبز و ساحل دریا را خواهید دید و گاه جنگل مه‌گرفته و دریای خروشان. زمانی که در تراس سوییت (همان عرشه کشتی) می‌ایستید یا در کنار پنجره اتاق چای می‌نوشید، بسته به آب‌وهوای طبیعت منطقه، می‌توانید هریک از این لحظات را در کنار خانواده تجربه نمایید.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

سوییت ماه‌عسل

اینجا را به زوج‌های جوان و تازه‌ ازدواج کرده به‌صورت ویژه پیشنهاد می‌کنم؛ چون شما به محیطی وارد می‌شوید که اختصاصی برای ماه‌عسل تدارک دیده‌شده است و البته شما زوج جوان نیز مناظر بکر و رویایی سوییت تایتانیک را خواهید داشت؛ به‌علاوه احساس حضور در کلبه جنگلی فیلم‌های آمریکایی؛ چراکه این سوییت تقریباً بالای یک درخت ساخته شده است.

امکانات دیگر مجموعهآنچه در ادامه ملاحظه می‌فرمایید، معرفی کلی این مجموعه توریستی فوق‌العاده خاص است:

۱- هتل بام: هتل بام سبز تله کابین رامسر به عنوان بخش اقامتی مجتمع شهر سبز رامسر در ارتفاع ۷۰۰ متری قله ایل میلی قرار گرفته است. این هتل از دو بخش دهکده جنگلی و سوئیت های VIP تشکیل شده است. ساختمان اصلی هتل در شش طبقه از نمای جنوبی و سه طبقه در ضلع شمالی تشکیل شده است. ایستگاه تله کابین در طبقه پنجم همین ساختمان واقع شده است. که از بالای آن امکان مشاهده همزمان ساحل آبی خزر، و جنگل های سرسبز مازندران را خواهید داشت.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

۲- شهر بازی: با هیجان‌انگیزترین بازی‌ها و سرگرمی‌های تفریحی خود می‌تواند هر علاقه‌مند به شادی و هیجان را ترغیب به سفر نماید. بازی‌هایی برای تمامی سنین از کودکان کم سن‌وسال تا جوانان و بزرگ‌سالان عاشق هیجان که همگی تفریح محبوب خود را در این شهربازی خواهند یافت.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی


۳- تله‌کابین رامسر: از لحاظ جغرافیایی میان دو استان مازندران و گیلان در ۵ کیلومتری غرب رامسر قرارگرفته و از شمال در ساحل زیبای دریای خزر و از جنوب در کوهپایه‌های قله ایل‌میلی با ۱۲۰۰ متر ارتفاع واقع شده است. فاصله بسیار کم ارتفاعات سبز و آبی دریا از شگفتی‌های بدیع این منطقه است.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

۴- پیست کارتینگ: مدیران مجموعه، علاقه‌مندان به اتومبیل و مسابقات کارتینگ را نیز فراموش نکرده‌اند. در سایت کوهپایه‌ای تله‌کابین رامسر یکی از مجهزترین پیست‌های کارتینگ شمال ایران قرار دارد. پیست کارتینگ راکارت با امکانات مدرن و با طراحی طبق استانداردهای جهانی به طول ۶۰۰ متر و عرض ۸ متر و با استفاده از بهترین کارت‌های Birel مدل ۲۰۲۴ ساخت کشور ایتالیا و سیستم ثبت زمان، فرصت طلایی برای دوست‌داران کارتینگ و رانندگان حرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

۵- زیپ‌لاین: تجربه سرخوردن از میان انبوه درختان درحالی‌که دره‌ای در زیر پای‌تان قرار دارد، بی‌تردید علاقه‌مندان به هیجان را به‌سوی خود فرامی‌خواند.

۶- ورزش‌های آبی: مدیران مجموعه از ساحل زیبای خزر و امکان تبدیل آن به جذابیتی ورای شنای معمول غافل نبوده‌اند؛ درهمین راستا تفریحاتی چون؛ جت اسکی، پاراسیلینگ (که ورزشی هوایی نیز محسوب می‌گردد) را در کنار کشتی تفریحی و… در کلوپ دریایی خود مهیا ساخته‌اند تا سفر هر گردشگری را بیش‌ازپیش خاطره‌انگیز نمایند.

سفری به شهر سرسبز رامسر با امکانات رویایی

با توجه به محدودیت فضای گزارشی و تعدد بالای امکانات تفریحی شهر سبز رامسر از توضیح بخش‌های دیگر مانند انواع رستوران‌های ایرانی و فرنگی؛ انواع سالن‌های بازی چون بیلیارد، پینت بال و… به‌ناچار صرف‌نظر می‌کنیم. با ذکر این نکته که گرچه قیمت‌های اقامتی مجموعه مناسب است؛ اما مدیریت با لطف خاصی که به سایت «برترین‌ها» و مخاطبان این سایت دارد، برای میهمانانی که هنگام رزرو اتاق نام سایت «برترین‌ها» را اعلام می‌کنند، تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند که مطمئن باشید از شنیدن آن خوشحال خواهید شد.پس از ارائه این گزارش، می‌توان به خود و کشور عزیز ایران از داشتن چنین موهبات الهی بالید. در این میان همان‌طور که مسئولان نیز بیان می‌دارند، مشکل بزرگ ایران پهناور و جذاب‌، بی‌تردید کمبود مراکز اقامتی باکیفیت است. (به‌اصطلاح ۵ ستاره و لوکس)

در پایان شایان ذکر است که سالن کنسرت حرفه‌ای ۱۰۰۰ نفره ساحل رامسر به‌عنوان اولین سالن حرفه‌ای کنسرت در شمال ایران که اخبار کنسرت‌های ایام نوروز آن در فضای مجازی هیاهوی بسیار به‌پا کرد، آخرین ویژگی این شهر توریستی است که به‌تازگی به آن اضافه‌شده و بسته به شانس شما ممکن است هنگام سفرتان شما را به یک کنسرت تصادفی نیز میهمان نماید که خالی از لطف نیست.از شما دعوت می‌کنم تا دست‌کم یک‌بار به این مجموعه سفر کنید و به جمع علاقه‌مندان آن بپیوندید؛ چراکه در این شهر سبز می‌توانید آرامش، هیجان، سرگرمی، شادی و کیفیت واقعی پذیرایی را در کنار هم تجربه نمائید.

تاریخ انتشار خبر: ۲۳ July 2016 | 5:16 am
باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.