سفر به مشهد و زیارت امام رضا از نگاه مهران مدیری



تاریخ انتشار: ۳۰ April 2016 | 10:00 am

خاطره مهران مدیری از سفر به مشهد در کودکی و کبوترهای حرم

مهران مدیری، بازیگر و کارگردان مطرح یادداشت جالبی را درباره زیارت امام رضا منتشر کرده است.

دلنوشته مهران مدیری از سفر به مشهد مقدس

مهران مدیری در یادداشت خود که در پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی منتشر شده، آورده است:

«آن ‌هـا دلشان را برای آقا باخته ‌اند. زیارت امام رضــا(ع) مملو از خاطرات ریز و درشــتی است که از ابتدای کودکی تا امروز، همراه من است. پدر و مادرم عشق زندگی ‌شان این بود که تابســتان از راه برسد و ما تعطیل باشیم و در مناســبتی زیبا راهی مشهد شویم تا به قول خودشــان روزهای بــودن در کنار امام هشــتم(ع) پر از انرژی و روحیه شویم و برگردیم.

کودکی ‌هایم در اراک گذشــت، اما زیارت رفتن یک رویه ثابت در زندگی همه ما بود و البته امروز هم که به مرز پنجاه سالگی رسیده ‌ام، آرامش را تنها متعلق به بهشتی ‌ترین نقطه ایران عزیز، یعنی حرم امام رضا(ع) می‌دانم.

یکی از شــوق‌ های کودکی ‌ام در هنگام زیارت، دیدن کبوترهای حرم بود. گوشه ‌ای می ‌نشستم و با چشم‌ هایم پرواز آنها را دنبال می ‌کردم که به صورت گروهی از نقطه ‌ای بلند می ‌شدند و پرواز را تا نقطه ‌ای دیگر از حرم ادامه می ‌دادند.

همیشه فکر می‌ کردم که این کبوترها چه رازی با امام هشتم(ع) دارند، فکر می ‌کردم چه حرف ‌هایی که میان این پرنده ‌هــای نازنین و امام رضا(ع) رد و بدل نمی ‌شود. هنوز هم این حس و حــال را دارم و اعتقادم بر این اســت که آنها متفاوت ‌تر از همه زائران حرم هستند؛ آنها دلشان را برای آقا باخته ‌اند.»

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز
momtaznew.com/culture
منبع : ۲۴onlinenews.ir


نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.