سقوط ۵ درصدی ارزش سهام اپل پس از معرفی آیفون

ممتازنیوز:

سقوط 5 درصدی ارز سهام اپل پس از معرفی آیفون

مثل اینکه مراسم معرفی آیفون به مذاق سهامداران خوش نیامده!

روز سه شنبه سهام این شرکت پس از معرفی آیفون‌های جدید ۲ درصد سقوط کرد و در بازار غیررسمی معاملات هم با کاهش ۵ درصدی روبرو بود و شاید دلایل آن قیمت بالای iPhone 5C و نبستن قرارداد با اپراتور China Mobile بود.

پیش از معرفی iPhone 5C تحلیل‌ها نشان می‌داد که قیمت آن باید چیزی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشد و بتواند در بازارهایی مثل چین حسابی فروش داشته باشد؛ اما به جای آن قیمت ۹۹ دلاری با قرارداد و قیمت ۵۴۹ دلاری برای نسخه آنلاک ۱۶ گیگابایتی اعلام شد. در حالیکه از iPhone 5S با قیمت ۶۴۹ دلار ارزانتر است ولی این چیزی نیست که مشتریان می‌خواستند.

طبق گفته معاون و محقق Gartner یعنی Van L. Baker درست است که عرضه چند دستگاه با قیمت‌های مختلف به فروش بیشتر کمک می‌کند اما ما انتظار داشتیم که اپل چیزی عرضه کند که قیمت آن کمتر باشد.

بسیاری از تحلیلگران هم معتقد هستند اپل با این نوع قیمت‌گذاری بیشتر به فکر رشد سود بوده تا افزایش مصرف‌کننده. در همین حال در هفته‌های اخیر اخبار زیادی مبنی بر مشارکت اپل با بزرگترین اپراتور چین یعنی China Mobile شنیده می‌شد، اما اپل در مراسم خود سخنی در این باره بر زبان نیاورد.

به هر حال ارزش سهام اپل در روز سه شنبه از ۴۹۴ دلار به ۴۶۷ دلار برای هر سهم کاهش یافت و چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار از ارزش خود را یک شبه از دست داد.

Mashable

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.