سلیمی: کرونا نشان داد علم بشر بسیار اندک است

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه بحران کرونا بسیاری از مسائل را برای مردم جهان روشن کرد، گفت: امروز مشخص شد که علم بشر بسیار اندک و نادانسته های انسان بیش از آن چیزی است که تصور می شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر کرونا ویروس در مناسبات بین الملل آینده اظهار داشت: کرونا به عنوان یک بحران جهانی مرزها را درنوردید و موجب شد بسیاری از مسائل برای جهانیان واضح شود و در واقع پرده برون افتد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: غربی ها در تمامی حوزه ها خود را پیشرو و خدایگان عالم می دانستند و تصور می کردند که به ماورای علم دست پیدا کردند، اما امروز مشخص شد که علم بشر بسیار اندک و نادانسته های انسان بیش از آن چیزی است که تصور می شد.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار کرد: این موضوع روشن شد که درون این غرب اتو کشیده یک حیوان وحشی وجود دارد، آن ها حاضر نشدند که حتی در شرایط بیماری کرونا تحریم ها را بردارند، هنگامی که مردم آن ها با این شرایط مواجه شدند برای خرید اسلحه صف تشکیل دادند، اما این سوال مطرح است در این شرایط کرونا چرا مردم به خرید اسلحه روی آوردند؟چون مردم می ترسیدند که به خانه هایشان حمله شود، فروشگاه های آن ها غارت شد و ماسک دزدی کشورهای بزرگ از یکدیگر رونق پیدا کرد. در واقع در این شرایط ذات غرب روشن شد، غربی ها خود گفتند که انسان غربی امروز یک انسان متوحش است البته با یک ظاهر آراسته.

سلیمی بیان کرد: قطعا این موارد در تصمیم گیری ها و در مبادلات سیاسی و سایر مبادلات میان کشورها، در دیدگاه سیاسی رهبران جهان، در گفت و گوها و در تصمیم کیری ها در در دوران پساکرونا تاثیر می گذارد.

وی در پایان اضافه کرد: موضوع دیگری که روشن شد این بود که مذهب و اعتقاد به خداوند در شرایط بحرانی کشورها به چه میزان می تواند آرامش ایجاد کند، بشری که قرن ها با مذهب مبارزه کرده و مبلغ سکولاریسم بود به این نکته رسید که هنوز هم مذهب نقش آفرین است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.