سه طرح کنترل هوشمند ترافیک جاده ای در کرمان افتتاح شد

۱فروردین ۱۳،

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: استفاده از سامانه های کنترل هوشمند ترافیک جاده ای از سال قبل با جدیت در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

ˈشهریار افندی زادهˈ افزود: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه سامانه های کنترلی هوشمند انجام شده و در این زمینه علاوه بر توانایی مدیریت ترافیک در جاده ها، می توان اطلاعات ارزشمندی را از طریق بانک های اطلاعاتی در اختیار مردم قرار داد.

وی اظهار کرد: ابزارهای متعددی از جمله دوربین های نظارت تصویری شامل ۳۹۲ دوربین نظارت تصویری در جاده های سراسر کشور، اطلاعات ترافیکی را به مراکز مدیریت راه های ۲۸ استان در ادارات کل حمل و نقل و پایانه های استان و همچنین مراکز کنترلی پلیس راه ارسال می کند.

افندی زاده تصریح کرد: مردم می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.iran140.ir وضعیت راه های مورد نظر خود را بصورت آنلاین و به هنگام دریافت کنند.

وی گفت: اطلاعات دریافتی حاکی است در محور کرمان – بم بعد از نصب دوربین های ثبت سرعت، سوانح و تصادفات این محور به حداقل ممکن کاهش یافته است.

افندی زاده افزود: تجهیز سایر محورهای اصلی استان کرمان به دوربین های کنترل ترافیک و ثبت سرعت در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری قرار دارد.

ˈمسعود جمیلیˈ مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان نیز با اشاره به بهره برداری همزمان سه طرح کنترل هوشمند ترافیک در استان گفت: طرح های دوربین های کنترل سرعت متوسط، توزین در حال حرکت و سامانه توزین محورکش با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال در محور کرمان – بم در مسیر مرکز استان به جنوبشرق کشور امروز بهره برداری شد.ک/۲

۷۴۴۴/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.