سوء استفاده ترکیه از محدودیت‌های بانکی ایران

نوشته شده در تاریخ ۲۸/آبان/ – ۰۹:۴۹ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس مجمع واردات مطرح کرد:

خبرگزاری : رئیس مجمع واردات سوءاستفاده ترک‌ها از محدودیت‌های بانکی کشور را علت به وجود آمدن مشکل ترانزیتی در مرز ایران و ترکیه بیان کرد.

محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هم اکنون ایران به دلیل قطع بودن ارتباطات بانکی خود با بانک‌های جهانی، تنها با ۵ کشور رابطه اقتصادی مستقیم دارد، گفت: این محدودیت‌ها موجب شده است تا ترک ها تصور کنند در وضع فعلی می‌توانند از امکانات ایران سوء استفاده کنند.

وی افزود: درخواست آنها دریافت سوخت ارزان برای کامیون‌ها و تریلرهای ترانزیتی ترک است که به نوعی سوء استفاده به شمار می‌رود.

او ادامه داد: البته مشکل پیش آمده میان ایران و ترکیه بر سر بالا بردن قیمت سوخت کامیون‌های ترانزیتی نمی‌تواند زیاد ادامه یابد، چرا که طرف ترک نیز از این مساله همانند طرف ایرانی متضرر می‌شود.

برخوردار با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این مشکل تا قبل از پایان یافتن سال نو میلادی برطرف شود، گفت: یقینا فعالان اقتصادی ترکیه نیز همانند فعالان اقتصادی ایران به دنبال رفع مسالمت‌آمیز این مشکل هستند، چرا که اگربیش از این تداوم یابد، به تغییر مسیرهای ترانزیتی دو کشور منجر خواهد شد که این اتفاق به شدت به منافع اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه صدمه وارد می‌کند.

به گزارش آنا، بیش از یک ماه است که کامیون‌ها و تریلرهای ترانزیتی در مرز ایران و ترکیه به دلیل عدم تفاهم بر سر مساله سوخت، با مشکل تردد مواجه‌اند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.