سوپراسپرت آئودی سال ۲۰۱۷ می‌آید + عکس

۱۰م دیماه ،

آئودی در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک سوپرکار است. مجله آمریکایی اتومبیل در گزارشی همراه با چاپ طرحی از این خودرو خبر داده که این ماشین احتمالاً با نام R۲۰ و در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ جرج کاکر،‌ روزنامه‌نگار مشهور صنعت خودرو در این مقاله می‌گوید پروژه آئودی R۲۰ در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد پروژه R۸ ائی-ترون، خودروی اسپرت الکتریکی آئودی، قرار نیست به سرانجام برسد و حالا ساخت یک سوپراسپرت مورد توجه وولفگانگ دورهیمر، مدیر تحقیقات و طراحی آئودی قرار گرفته است.

آئودی R۲۰ براساس ماشین‌هایی ساخته می‌شود که آئودی برای مسابقات لمان ساخته است. آئودی باید تلاش کند ظاهر ماشین را تا می‌تواند از ماشین مسابقه‌ای لمان خود متفاوت طراحی کند. برای این کار جلوپنجره و چراغ‌های ال ائی دی در جلو به کمک طراحان خواهد آمد. پشت ماشین هم شبیه به مدل R۸ است. اما تیغه‌ای آئرودینامیکی که در مدل مسابقه‌ای R۱۸ در سراسر سقف کشیده شده بود و تا بال عقب امتداد داشت در R۲۰ هم تکرار خواهد شد.

در داخل ماشین قرار است به جای نمایشگر‌های سرعت و دور موتور معمولی، همه اطلاعات از طریق یک پنل به راننده داده شود و دوربین‌هایی در ماشین قرار داده خواهد شد تا راننده دید کامل ۳۶۰ درجه از اطراف ماشین داشته باشد.

منابعی از داخل آئودی گفته‌اند قوای محرکه R۲۰ هیبرید دیزل خواهد بود. ترکیبی از موتور شش سیلندر با دو توربو که ۵۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و دو موتور الکتریکی ۷۵ اسب بخاری که علاوه بر افزودن گشتاور میزان آلودگی ماشین را کم می‌کند.

هیچ اطلاعات رسمی از حدکثر سرعت، شتاب یا دیگر عملکرد‌های فنی ماشین در دست نیست. اما ماشینی با ۷۰۰ اسب بخار نیرو و وزن کم بدون شک برای پورشه ۹۱۸ اسپایدر، مک‌لارن پی‌وان و سوپرکاری که فراری می‌خواهد به جای انزو عرضه کند، رقیبی جدی خواهد بود.

آئودی این خودرو را در حجمی کم تولید خواهد کرد. اگر چه نمی‌توان در این باره مطمئن بود اما به احتمال بسیار بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از آن تولید خواهد. گفته می‌شود R۲۰ در نمایشگاه پبل‌بیچ کالیفرنیا در سال ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود. آئودی پیش تر اعلام کرده بود می‌خواهد فروش خود را تا سال ۲۰۲۴ به یک و نیم میلیون دستگاه در سال برساند. در این صورت R۲۰ را می‌توان جایزه آئودی برای رسیدن به این هدف خواند.


 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.